Utolsó kommentek:

gabesz: 2013.10.24. 11:11:08

Sajnálom, hogy távoztok a Tilosról.

Bejegyzés: Viszlát Tilos, viszlát Index

darvaskristof 2013.01.12. 01:58:40

Nagyon tetszett a műsor, egy-két megjegyzés a végéhez:

A Ferenciek tere átalakítása, mint a Budapest Szíve program része, egyformán köthető az előző és a jelenlegi főpolgármesterhez, a BKK-hoz és az V. kerületi polgármesterhez. Ez Budapesten hatalmas teljesítmény, hogy Demszky Gábor, Rogán Antal és Tarlós István lényegében egyet tudott valamiben érteni, és a jelenlegi vezetés minden további nélkül folytatja az előbb elkezdett munkát. Legfeljebb egy-két autós háborog, hisz micsoda dolog, hogy az eddig aluljáróba kényszerített keresztező gyalogosforgalom újra megjelenik a felszínen.

Az Alstom metrószerelvényeknél is igazi munkamegosztás működött a mostani és az előző vezetés között, de az már inkább úgy, hogy amit az előző elrontott, azt a mostani megpróbálta helyrehozni.
Nem mintha különösen kedvelném a Tarlós-féle vezetést, nem szokásom az elmúltnyolcévezés, de itt valóban 2010 előtt köttettek meg azok a rendkívül rossz szerződések, amelyek miatt majdnem meghiúsult az egész és fizethettük volna vissza az EU-nak a 4-es metrós pénzt, ha aztán Versailles-i bíróság nem Budapestnek adott volna igazat.

Bejegyzés: Százharminckilencedik adás, 01.08.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.11. 16:44:27

Azt hiszem, keveset vagyok mostanában Pesten, mert Mondik Noémiről még sose hallottam...

Bejegyzés: Százharminckilencedik adás, 01.08.

Iza Béla (törölt) 2013.01.06. 08:45:01

@városjáró: Kb. el is jutottál a USA tervezési szokásaiig.

"egy lapattant ovi, egy félalkoholista háziorvos"
Ha minden körzetben ilyen van, akkor tök fölösleges másikba menni. :D

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.05. 10:45:45

@Iza Béla: fűrészport beszélsz. vagy csak direkt vagy hülye. attól mert van a környéken egy lapattant ovi, egy félalkoholista háziorvos, attól még nem fognak odajárni az emberek. hanem a város egyéb területeire mennek. namost innetől fogva kurvamindegy, hogy főutak mentén vannak-e ezek a máshol felkeresendő célpontok, vagy sem. a lényeg hogy a város másik pontján vannak. amihez bizony el akarnak jutni az emberek - autóval is akár! sőt!

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

Iza Béla (törölt) 2013.01.05. 08:47:01

@városjáró: "végülis ha már hivatkozol valamire, minimum hogy belinkeled. :)"
Nem tudom belinkelni, mert az útügyi műszaki előírások ezen része fizetős. Menj el, vedd meg. Jogodban áll. Amit a jegyzetben látsz, ezekből vett ábrák és fogalmak azért, hogy a jövő mérnökei ne teljesen tökök legyenek legalább fogalmilag.
<Ctrl>+F, a többit remélem ismered.

"mert akárhová is esik egy suli, egy ovi, egy rendelő, a lényeg hogy akkor is oda mennek az emberek, ha 4 kerülettel odébb vannak ezek a célok"
A tervezési irányelv az, hogy az alapfokú intézményrendszert helyben kell elérhetővé tenni. Aki ezt nem fogadja el, az mehet máshová - de akkor vállalja a költséget mind időben, mind pénzben.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.04. 17:54:15

@Iza Béla: tökjó. végülis ha már hivatkozol valamire, minimum hogy belinkeled. :) de - ne gondolj telhetetlennek - adnál egy oldalszámot is? lusta vagyok 135 oldalt végigmolyolni.

köszi

egyébként kurvamindegy. mert akárhová is esik egy suli, egy ovi, egy rendelő, a lényeg hogy akkor is oda mennek az emberek, ha 4 kerülettel odébb vannak ezek a célok. (mert ne feledjük: a téma nem a BME term.technikusáról folyik, hanem hogy nem kényszeríthető senki arra hogy ott éljen ahol lakik. szerintem te sem így éled a napjaid.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.03. 21:12:27

@Iza Béla: Na jó, akkor inkább lépjünk tovább. Mert ez továbbra is forest.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

Iza Béla (törölt) 2013.01.03. 15:26:23

@városjáró: Most nem tudom megkeresni, de ha a BME Építőmérnöki Kar Út- Vasút Tsz. publikus anyagai között kutakodsz, szerintem megtalálod a terminológiát. Van a nagy út, amit ne keresztezz, meg van a kicsi, amin nincs nagy forgalom. De mindegyikből van többféle.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.03. 13:25:17

@Iza Béla: Nem vagyok ebben ennyire jártas (bár félek, direkt alkalmazol te is bikkfanyelvet), így továbbra sem értem a dolgot. Így nem ad adekvát, és is (igaz?) választ az általam említett nagyvárosi jellemzőségekre.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

Iza Béla (törölt) 2013.01.03. 06:37:43

@városjáró: Forgalmi útról volt szó, nem lakóterületi feltáró útról.

@Hurri Kán: Tedd azt.

@D4D: Bp-n viszonylag kevés olyan időszak van, amikor nehéz közlekedni. Munkanapokon kb. 5 óra, de az is helyfüggő. Viszont jó esélyed van parkolóhelyet találni. Bécsben legésszerűbben kint tudod letenni a kocsit, onnan meg bemetrózol vagy bevonatozol. Na ennél egyszerűbb, hogy vagy otthon hagyod, vagy a legközelebbi vonatnál.

@sanche: "Ráadásul a bérletárak is irreálisan magasak, sok a bliccelő stb."
A költségekhez mérten vagy a bevételekhez mérten?

"Nyilván a 70-80%-ot úgy számolták ki, hogy a tetejére is számoltak 30 embert :)"
Nem, szabvány rögzíti, hogy mi az állóhely területe, oda 4 fő/nm-rel számolnak.

"Az a helyzet, hogy 5-öt, 10-et se tudtak (más országoknak gyakran sikerült)."
Név szerint?

"De egy várost nem lehet rövidtávon vezetni, ide 10 éves és még hosszabb projektek kellenek, folyamatos fejlődés és fejlesztés."
1920.: Az ország területe és gazdasága drasztikusan csökken, a főváros dinamikája megtorpan, miközben a problémák megmaradnak.
1945.: A főváros romokban, egyes elszigetelt helyek a mai napig jegelve, a többi is munkát ad legalább 20-30 évre.
1949-50.: Újabb fordulat, _nagy_ Budapest kell, mert milyen már, hogy olyan alacsony a munkásosztály aránya, meg egyébként is kell az, na.
1956.: Miután sikerült jól megtorpanni, a metróépítésbe majnem belerokkanni, még szét is lövik a város egy részét.
1968.: Most már jó lesz, van minden a távlati fejlesztéshez, bizakodóan nézünk előre. Lakótelepek, azokat majd egyszer vasúttal összekötjük a munkahelyekkel, mert tudjuk, hogy úgy kellene, csak most kell a zsé kubai elvtársainknak. Valami hírek voltak az olajról is.
1972.: Az olaj már megint begyűrűzik...
1982.: Optimistán szemlélődünk az államcsőd széléről, örülünk, hogy Fekete et. nem zuhant le Svájcba menet.
1990.: Minden, amit eddig csináltunk, hülyeség volt, most új szelek fognak fújni. Tudjuk, merjük, tesszük. Metró pedig nem kell, az kommunista csökevény.
1994.: Elfelejtettük, hogy a metró kommunista csökevény, kilépünk a felszínre a fejlesztésekkel, tehát építünk egy metrót. Emellett a szuburbanizálódás nehéz szó, de mi önkritikusak vagyunk és meg sem próbáljuk kimondani.
Tehát milyen perspektíva? Milyen előremutató irányvonal?

"Lényegében ez villamos kérdése, nekem ne merd azt mondani kérlek, hogy a villanymotorra többet kell költeni :)"
Ilyen alapon a repülő is gurul. Néha.

"Persze téged ez nem izgat, Te nagyon könnyen mondod, hogy jön a következő..."
103=/=7. Nem csak a matekban.

"Hála az égnek, hogy ezt a BRT baromságot nem vettük át."
A Rákoskeresztúri buszfolyosó amolyan BRT-light. Te tény, hogy a masszív BRT-t nem kellett átvenni.

"de szippants már egy kis levegőt ott, ahol busz éri a buszt és ott, ahol villamos."
Először ki kell tudni fizetni a számlát. A BRT-t sem azért építették, mert az lenne a legjobb, hanem azért, mert túl akarták élni. Most nekünk túl kell élnünk egy elkúrtukat, egy NER-t és ez a hülye világválság is itt van. (A világ egy része persze nem tud róla...)

"Ne forgasd ki a tényeket."
Nem szokásom. A többi a joganyagokban le van írva.

"És végül, gondolom számodra az is egy fantasztikus fejlesztés volt, hogy anno a 41-es villamos vonalán levő HÉV-et leállították."
Az egy szükséges beavatkozás volt. Adott egy összeg, amit el lehet költeni fejlesztésre. Elköltötték valahogy. A 41-es kihullott, mert nem volt elegendő hozadéka.

"Te jó ég, hány embernek tenné könnyebbé az életét, ha ma is működne"
Név szerint? Mekkora lenne a menetideje? Elérhető lenne a Kosztolányi 45 percen belül?

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2012.12.28. 14:50:38

@cso zsi:
Hát igen, még egy atomerőművel már nagyon jók lennénk, és vízből is sokat lehetne még használni.

És valóban nem jók az előjelek, úgy, ahogy a városban a buszokkal, az energiaiparban próbálják nyomni a szén/szalmaerőműveket, mert rövidtávon olcsó és pár fontos ember nagyot kaszálhat rajta..Ismerős...
..de hozzátartozik, ahogy mondtam, a legszennyezőbb erőművel is környezetbarátabb tömegközlekedést lehet fenntartani, mint a legkorszerűbb dízel busszal.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

cso zsi 2012.12.28. 14:39:41

@sanche: "Atomerőmű? Vízerőmű? Szélerőmű? Bármikor! Az áramtermelésnek van olyan jó oldala, hogy lehet úgy termelni, hogy a levegőt nem nagyon károsítjuk, a közeljövőben pedig egyre több ilyen lehetőség van"

Nekünk, melyikből, mennyink van?
Atomerőmű 1 darab.
Vízerőmű 2 jelentős, 5-6 helyi jellegű.
Szél? Várjuk ki a végét: www.mnnsz.hu/2012/11/18/energia-multi-kivonul-magyarorszagrol/ Nem lennék meglepve, ha nem eladnak, hanem leszerelnek, és elszállítanak.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2012.12.28. 14:02:37

@D4D: "- Szippants egy erőmű mellett is.
"

Atomerőmű? Vízerőmű? Szélerőmű? Bármikor! Az áramtermelésnek van olyan jó oldala, hogy lehet úgy termelni, hogy a levegőt nem nagyon károsítjuk, a közeljövőben pedig egyre több ilyen lehetőség van, a fúziós erőművekről nem is beszélve.

De mondok még valamit, a szénerőműnél rosszabb nincsenek, de összességében egy erőműből fejlesztett energia vagy sok kis motorból nyert energia közt óriási a különbség, a szénerőmű javára.

Ráadásul az is különbség, hogy erőmű mellett nem valószínű, hogy laksz és az se, hogy megközelíted, a buszok viszont a közvetlen életterünket szennyezik. Arra, hogy a szénerőmű gyárkéményét szagolgassam elég kicsi az esély, buszok után lélegezni pedig sajnos napi kötelező feladat sokaknak.

Nem mondom, hogy a szénerőműnek örülnék, sőt, csak arra a tényre hívom fel a figyelmedet, hogy a legrosszabb szénnel működő erőműből is sokkal tisztább áram jön, mint a dízel buszokkal termelt energia.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

D4D 2012.12.28. 13:36:25

@sanche:

"de szippants már egy kis levegőt ott, ahol busz éri a buszt és ott, ahol villamos. "

- Szippants egy erőmű mellett is.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2012.12.28. 12:54:35

@Iza Béla: "Bécsben egyszerűen nehéz autóval közlekedni. Nehéz bejutni, nehéz kijutni és nehéz bent mozogni. Ezért megy mindenki villamossal meg metróval."
Te is tudod, hogy ez nagyon gyenge és hamis csúsztatás. Aki Bécsben autózik az tudja, hogy egy pokol, de semmivel se rosszabb, mint Budapesten.
Annyi a különbség, hogy ők - velünk ellentétben- hosszútávú fejlesztéseket csináltak, igen, ez pl a villamosvonalak fejlesztése és nem azok kiváltása egy őrült, környezetszennyező buszkaotikára.
Az, hogy nálunk nagyobb az autósok aránya, egyáltalán nem a jó autós közlekedésnek köszönhető, hanem annak, hogy a tömegközlekedési hálózat rosszul van kitalálva és minden részében alkalmatlan ennyi ember korrekt szállítására. Emellé még hozzátartozik, hogy bizonyos fokig támogatva is van az autós közlekedés, lásd ingázás, vagy épp ottlakóknak belvárosi állandó parkolás. És amúgy, ha lesz dugódíj, akkor azzal semmi sem lesz elérve, csak annyi, hogy a most nyugodtabb városi helyek lesznek tele autóval, nagyobb lesz a káosz, a BKV meg továbbra sem tud átvállalni még több embert. Ráadásul a bérletárak is irreálisan magasak, sok a bliccelő stb.

"Ha nagyon nem akaródzik elviselni, várok egy következőt. Szokott jönni. Amúgy kb. 70-80%-os kihasználtsággal üzemel - csúcsidőben."
Nyilván a 70-80%-ot úgy számolták ki, hogy a tetejére is számoltak 30 embert :) Máris ott vagyunk, hogy ennek köze nincs a valódi helyzethez, ezek a valóságtól elrugaszkodott magyarázkodó hamis számok pedig tipikusan valami BKV/BKK nyugodt kis iroda belsejéből vagy egy kényelmes kis buszos vezetőfülke kényelméből születtek... A krumpli, amiket szállítanak, az meg fogja be a pofáját - ez az elv, gratulálok.

"De ismerték, tőlük vettük át."
Erre mondják, hogy még másolni se tudnak jól? Vagy csak az utánalevő fejlesztéseket spórolták le a magyarok? Végülis, ahogy mondtad, nem tehetnek róla, nem lehet előre gondolkodni, ja...Továbbra is véletlen, hogy Bécsnek sikerült.

"Akkor a legolcsóbb, finanszírozható megoldást keresték,"
Pontosan. Te azt állítod, hogy nem róható fel a felelősöknek, hogy nem láttak előre 30-40 évet. Az a helyzet, hogy 5-öt, 10-et se tudtak (más országoknak gyakran sikerült). És valóban az volt a cél, az asztalról mindent lesöpörve(élhető város, kevés átszállás, jobb levegő, hosszútávú megoldás) és azért tették azt, amit tettek. De egy várost nem lehet rövidtávon vezetni, ide 10 éves és még hosszabb projektek kellenek, folyamatos fejlődés és fejlesztés. A pillanatnyi legolcsóbb megoldás hosszútávon sosem jelent jót.

"Ami nem jelent alépítmény-cserét, csak kopóréteg-cserét. Ez kb. egy nap alatt megvan jobb helyen."
Jobb helyeken. De nem kell aggódni, nálunk ezt sem évente, kétévente csinálják, ott sem, ahol pl a buszok tönkreteszik az utakat, úgyhogy probléma megoldva. Meg is értem, nincs az az önkormányzat, aminek ennyi pénze lenne "csak" kopogóréteg cserét csinálni olyan gyakorisággal, mint kéne. Ilyen alapon villamos sínt se kell cserélni 20 évente.

"Amiről te beszélsz, azok azok a villamosok, amelyek kb. 1 millió km után kapnak egy újkori áruk felét- 60%-át kitevő teljes felújítást."
Lényegében ez villamos kérdése, nekem ne merd azt mondani kérlek, hogy a villanymotorra többet kell költeni :)
Azt kihagyod a kedves kis matekodból, hogy a buszhoz, ami nem vadonatúj, jóformán minden nap kell bütykölés, sokkal több minden tud elromlani benne, minél öregebb, annál több. Ráadásul BKV arról is híres, hogy azt a 7-8 éves nagy szervizt szereti kihagyni vagy valamiképpen spórolni rajta.
Emlékszem, de szép is volt, mikor napi szinten utaztam a 103-assal és a viszonylag új Volvok, nem vicc, hetente egy nem indult és következőt kellett várni. Ez azért jelent valamit. Persze téged ez nem izgat, Te nagyon könnyen mondod, hogy jön a következő... Ja, én meg majd azt mondom, hogy most nem veszek bérletet, majd jövő hónapban..így működik ez? Nem is tudtam...

"BRT-t csak azért nem csináltak, mert nem volt autóforgalom, amit elválasszanak. Amúgy az az egyik legalacsonyabb beruházási költségű megoldás, jó ideig a villamos alatt marad élettartam-költségben is."
Hála az égnek, hogy ezt a BRT baromságot nem vettük át. Csak próbálj meg logikusan belegondolni, hogy hol vannak elsősorban ilyenek.
Ott, ahol van rengeteg ember, ahol van viszonylag nagy fejlődés, de ez hirtelen jött, nincs rendes tömegközlekedés múltjuk és hálózatuk ezért pl egy metróba, gyorsvillamosba nem tudnak belefogni és persze ahol a levegő minősége nagyon nem fontos tényező.
Én nem tudom, hogy Te merre laksz és, ha jársz gyalog, akkor merre jársz, de a buszközlekedésnél már csak a BRT a rosszabb. Az, amit a levegővel művel, valami pokol, csak ott lesz kicsit jobb, ahol előtte is buszokkal közlekedtek, csak nagyobb összevisszaságban. A gázolaj sosem lesz jó közlekedési technológia, sehol nincs az elektromos eszközökhöz képest. Én nem vagyok egy nagyon mereven zöld ember, nem vagyok autóellenes, nem vagyok még busz ellenes sem(ha megfelelő mennyiségben van), de szippants már egy kis levegőt ott, ahol busz éri a buszt és ott, ahol villamos. Ez már abszolút nem játék, itt már nem kéne a buszos mundérbecsületet védeni a végsőkig, a legkorszerűbb gázolajos buszok is nem csupán rossz levegőt csinálnak, de éveket vesznek el az emberektől!! Ez rohadtul nem tetszik/nemtetszik kérdés már. Ez az a pont, ahol azt kell mondani, hogy inkább legyen drágább akár, de ilyen forgalomnál csak az elektromossággal hajtott járat jöhet szóba.

"Tehát alapból szgk-t nem kötelező megtéríteni, míg a tömegközlekedés megfelelő részét igen."
Ne forgasd ki a tényeket. Miből indultunk ki? Abból, hogy az ingázást fentről kezdték el támogatni, mesterségesen gerjeszteni a kiköltözés folyamatát, miközben az infrastrukturális fejlesztéseket meg nem csinálták meg. Te ebben nem hittél és egy teljesen más dolgot írtál, amire mondtam, hogy nem értesz, erre kértél konkrétumokat és egy kicsit körülnéztem és bemásoltam ideillő anyagot. Itt tartunk most, vagyis tényleg támogatva van az ingázás, ráadásul, igaz, nem kötelező, de a munkaadó adhatja ezt szgk támogatásban is, amit nagyrészt valószínű ad is. De egyébként az ingázó életmód mesterséges támogatása minden formában igazságtalan és rossz megoldás, tömegközlekedéssel is, mert még egy fejlettebb város, jobb közlekedésszervezőkkel sem bír lépést tartani, ha még gyorsítjuk is a folyamatot. Na ilyenkor jönnek az eszement, gyorsan, rövidtávon legolcsóbb, legmocskosabb megoldások.

És végül, gondolom számodra az is egy fantasztikus fejlesztés volt, hogy anno a 41-es villamos vonalán levő HÉV-et leállították. Te jó ég, hány embernek tenné könnyebbé az életét, ha ma is működne (Törökbálintra ment, megállt a mai Auchannál és be lehetett volna kötni Diósd/Érd viszonylatba), akár részben gyorsvillamosként. A budapesti szakaszokon mehetne végig akár a Móriczig, a megállókba kellene egy kerülő pálya, így elég lenne ennek csak minden második megállóban megállnia. A 41-es vonal úgyis gondolom szerinted csúcsidőben 70%on üzemel, gyakorlatban 120% :)
De az egész dél-budai közlekedés kaotikus, bejárni a belvárosba több, mint élmény.. Sem a villamos, sem a busz nem bírja kulturáltan bevinni az embereket, régóta metró, gyorsvillamos kellene legalább a Camponától, ahol amúgy van P+R parkoló.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

D4D 2012.12.27. 22:33:05

@Iza Béla:

Jön a 49-es a Bartókon, és a Bartókon megy tovább. Na annak a 49-esnek a helyére simán beállhat egy 56-os. Megközelítőleg azonos a követésük (Egy perc a difi), tehát csak akarat kérdése. De akarat nincs.

BÉCS:
- Úton Münchenbe sokszor el kell kanyarodjak D4Dné kedvéért Bécs belvárosa felé, mert ő nem csipázza az autópályát (A bécsi elkerülőt én sem - sok a trafi). Nem mondanám járhatatlannak Bécset. Bp-nél jobban járható. Sokkal jobban.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.12.27. 22:10:26

@Iza Béla: "Alapfokú intézményt forgalmi út keresztezése nélkül kell elérni. Ez az 50-es évektől így épült. Ha máshová viszi/veszi tegye, cask ne csodálkozzon."

Hogymiiii? Oviba oda vigyem a kölyköm ami a saját házam járdája mellett áll, vagy mi??? Ezt most tényleg durvára nem értem.

Bejegyzés: Budapest szíve program az autósokért