Napokon belül kezdetét veszi a Ferenciek tere átalakítása. Ezzel az egyik karakteres gócpontja számolódik fel annak a második világháború utáni városépítészeti hozzáállásnak, amely a városon belüli közlekedést autóspreferenciájúnak tekinti. Olyan önkormányzati és városépítészeti lépésről van szó, ami többé nem tekinti tabunak a problémás közlekedési csomópontok megbolygatását, és ez mindenképpen várostörténeti jelentőségű lépés.
A belvárosi közterek eddigi átalakításai a Főutca projekttel együtt nem nyúltak olyan mélyen bele a teljes budapesti közlekedési rendszerbe, mint amilyen szinten a Ferenciek terei átalakítás azt most tenni fogja. Állítjuk ezt annak ellenére, hogy a levegő munkacsoport levelében kifejtetteknek megfelelően szerintük is bőven lehetne radikálisabb az átalakítás.
Ferenciek tere az autós aluljáró felhajtója nélkül, buszmegálló szigettel
Az átalakítás során lefedik az autós aluljárót, ezzel párhuzamosan áthelyezik a hídra való felhajtás lehetőségét az Irányi utcáról, a Március 15-e térre. A beruházás kulcs momentuma azonban az új burkolatok és lámpaoszlopokon túl annak a két zebrának a létrejötte lesz, amely újra lehetővé teszi a szintbeli kapcsolatot a Fő utca és a Váci utca jelenleg két egymástól elválasztott része között. A szintbeli kereszteződés megjelenése több okból is üdvözölendő, még akkor is, ha úgy tűnik, ez jelentősebben lassítja majd az átmenő forgalmat, mint egy a közlekedést különböző szinten kezelő kereszteződés. Ez a változás egyfelől jól mutatja azt a tényt, hogy a politikusok számára is egyre inkább szembeötlő: nem az autós az egyetlen, aki a várost használja. Továbbmenve ezen a vonalon, több gyalogos, biciklis és tömegközlekedő budapesti van, mint autós. Ez a fegyvertény hívhat elő olyan tendenciákat, aminek köszönhetően újra napirendre kerül az aluljárók és felüljárók helyett a szintbeli csomópont lehetősége még akkor is, ha egy magyarországi kelet-nyugati közlekedési főútvonalról van szó.
Az új közlekedési rend
Az előny két részre bontható. Egyfelől a szintbeli közlekedés okán mellőzhető az aluljárókkal kapcsolatban szükségszerűen felmerülő megannyi akadálymentesítési kérdés, amely nem csak a fogyatékkal élő, de a babakocsival, a biciklivel közlekedők és még az öregek számára is nap mint nap égető probléma. Másfelől nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a Ferenciek tere autós aluljárója valamit a szintbeli kereszteződés hiánya vezethetett az elmúlt 40 évben odáig, hogy egy a város valaha volt legreprezentatívabb utcája a Kossuth Lajos utca autópályává alakult. A két zebra jelentősen fogja átformálni a Kossuth utcán haladó forgalom dinamikáját, ezzel pedig azonnal érezhető komfortbeli változás fog bekövetkezni azok számára, akik gyalogosan haladna rajta végig.
A Fő utca torkolata
Ezen a ponton az átalakítás árulkodóan túl nő magán. A Ferenciek tere új közlekedési rendje egyfelől kulcsfontosságú a Fő utca teljes hosszának közlekedhetősége szempontjából. Ami azonban ennél még fontosabb, hogy előkészítő lépése annak ami - ha az eddig köztér átalakítási kedv nem hagy alább a városvezetők részéről - éveken belül újra életet lehel a Kossuth utcába, mégpedig a Ferenciek és az Astoria közötti autósközlekedés kétszer egysávosra csökkentésével. A hetiBeton stábja izgatottan várja ezeket a fejleményeket.
A műsorban fél órás bevezető után egy interjút hallgathattok meg Zöldi Péter építésszel, akit a Ferenciek tere tervezéséről kérdeztünk. Jó hallgatást!
Kakimaki0123456789 2012.11.20. 13:07:12
Ha lehetetlenne teszik az autos kozlekedest, (a Koruton mar megtortent) szerintuk majd mindenki BKVzni fog? Arrol nem hallottak hogy ugy is lehet varost tervezni hogy ne egymas karara tortenjenek a fejlesztesek?
csillámpóni 2012.11.20. 13:22:36
Sajnos a Rudas és környékének ambiciózus korzóelvű rendezésére behalni látszik minden komolyabb törekvés túl az Ybl-bazáron, de a Ferenciek tere felől talán majd csak eljutunk a Hegyaljáig, megépül a sikló, rendeződik a Rácz-fürdő, és a város kihozza a Tabánból, a Gellérthegyből és a budai korzóból ami benne van. Mert sok mindenre szükség lehet egy nagyvárosban, de a belvárost kettészelő autópályára pont nincs.
Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.11.20. 13:30:11
Szaszlo500 2012.11.20. 13:35:19
dr Smittpálelnökúr 2012.11.20. 13:35:49
Ez teljesen igaz. A sorrenddel van baj. Először megoldani a kerülőutat, utána rendezni, így kellene csinálni.
"A két zebra jelentősen fogja átformálni a Kossuth utcán haladó forgalom dinamikáját, ezzel pedig azonnal érezhető komfortbeli változás fog bekövetkezni azok számára, akik gyalogosan haladna rajta végig"
Igen, az a benzinbűz, ami eddig is embertelen volt, majd megduplázódik, ez valóban érezhető komfortbeli változás lesz.
Talán, ha a körgyűrű végre tényleg körbeérné a várost, akkor egy logikusan felépített korlátozással teljesen ki lehetne iktatni az átmenő forgalmat. Addig ez csak parasztvakítás.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.20. 13:38:12
Mindent előírni, mindent ellehetetleníteni, mindent maguknak, vagy a családnak, csókosnak megszerezni.
Bájos, lesz, mikor azok a szerencsétlen lúzerek, akik most nekik tapsolnak a saját ellehetetlenülésük után rájönnek, hogy sikerült kreálniuk egy élhetetlen várost, ahol gyalog és kerékpárral ugyan mindenhová el lehet majd jutni, de a kenyeres kocsi nem tud bejutni a városba, az élelmiszert majd lerakják a külső kerületekben, oszt lehet érte kiutazni, ha szükség van egy szegre, vagy egy kalapácsra, akkor talán majd Székesfehérvárra kell leutazni, mert pártunk és kormányunk nagy értelmesen azt jelöli ki barkácsáru elosztónak és a többi, amit ezek a semmihez nem értő idióta balfaszok majd csak akkor (talán még akkor sem) fognak fel, amikor már visszafordíthatatlan lesz a folyamat.
Hiába no, bosszút kell állni a sok köcsögön, aki kibaszta a törpe cigányt az éppen elkészült palotából, és 8 évre az ellenzékbe száműzte.
Tryst 2012.11.20. 13:39:42
Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2012.11.20. 13:42:06
Vaandor 2012.11.20. 13:42:19
Aztán meg majd tologatják évtizedekig, mondván hogy a friss átalakításhoz nem szabad hozzányúlni.
Szégyen.
Don Quixote de la Ferko 2012.11.20. 13:43:17
Nyugi. Majd rájönnek. Amikor visszajön a Gelka (mert visszajön, max. más néven) és a többi államosított ellátószervezet, majd megtanulja a sok zseni az atyaúristent, amikor a III. kerületből a Soroksári út külső végére kiszálló tévészervíz 48 ezres utazási költséggel nyit. És a tévé hátulját még ki sem nyitotta.
Mostly Harmless 2012.11.20. 13:47:37
ledo76 2012.11.20. 13:51:05
Titus_sb 2012.11.20. 13:53:45
csak rosszabb lesz a közlekedés ettől.
Persze ne legyen igazam, de az Astoria-Blaha szakaszon a lámpázás teljesen katasztrofális,
(pl. a 12 mp.-es gyalogoslámpa a Rákóczy-n)
és ez a két zebra, meg az egy sávra szűkülés csak még jobban megfogja majd az átmenö forgalmat.
Ettöl ugyan szebb lesz, de jobb... nem hinném.
Buszsáv ilyesmi??? Hmm?
Nade Hajrá!
Don Quixote de la Ferko 2012.11.20. 13:55:21
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2012.11.20. 14:02:26
hetiBeton 2012.11.20. 14:04:34
blah 2012.11.20. 14:04:59
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2012.11.20. 14:06:51
etruszk 2012.11.20. 14:18:50
altimus 2012.11.20. 14:24:08
mi kellene ehelyett?
- a bkv komoly fejlesztese, atfogo koncepcio menten (teljes szanalas, finanszirozas rendbetetele min 10 evre, uj gepjarmupark ...)
- elovarosi kozlekedes fejlesztese, integralt rendszerben a bkv-val
- metro ferihegyre, metro vonalak osszekotese, hev halozat integralasa
- atfogo bicikli barat uthalozat
- korgyuru
- villamoshalozat fejlesztese, 1-es vegig, becsi ut vegig ...
**
- na ezutan lehetne belvarosi dugodij
- eszak-del fold alatti osszekotes a duna vonalaban (pl. a budai rakpart szetszedesekor ott meg lehetett volna csinalni egy 2x3 savos fold alatti atjarot. ezzel a teljes budai oldalon elerhetove valt volna a duna a gyalogosoknak, hihetetlen ingatlan felertekelodessel egyuttjarva)
- duna atatti alagut vagy 2 helyen a belvarosban
- gyalogos duna hid vagy 2 helyen, belvaros, del buda
**
- na, ezek utan johetne a ferenciek tere :-)
mi lesz most az eredmeny?
az erzsebet hid praktikusan ki fog esni a pest-buda kapcsolatbol. a kelet-nyugat forgalom atkerulhet az m0-ra, de az erzsebet hidat szerintem dontoen a varosi ingazok hasznaljak. ezek most orult nagy keruloket fognak megtenni az arpad hid, petofi/lagymanyosi iranyaba. az egesz varosban oriasi forgalom novekedest indukalva.
de legeloszor is, hol vannak a forgalomszamlalasi adatok? megkerdeztek az autosokat hova mennek ezen az utvonalon? mikor mennyi, mi lesz ezutan?
**
en is ugy gondolom, hogy a kossuth lajos utca tonkremenetele, a rakoczi ut totalis lerobbanasa annak a kovetkezmenye, hogy itt van ez a belvarosi 2x2 savos orulet, de ezt igy nem lehet megszuntetni, ugyanis sokkal nagyobb problemat fog generalni.
naponta x szazezer ember at akar menni pestrol budara es vissza. az elso lepes a tomegkozlekedes javitasa, a biciklizes tamogatasa ... kell hogy legyen, nem az egyik legfontosabb csomopont ellehetetlenitese.
Krumpli 2012.11.20. 14:25:23
Globetrotter2014 2012.11.20. 14:35:22
De ez Budapest szíve. nem egy külön város mint Szentendre. Kormányzati központ, bíróságok, és egy olyan budapesti úthálózat ami nehezen élkülözi ezt a gerincútvonalat. Már a Petőfi S utca privatizűálása is fájt. Megérdemelnék hogy lezérják ezért az Ötkert az erszébethídtól.
Rogán így nehezen fogja megyenrni a Budapesti választók bizalmát, ha pedig mégis akkor most saját magát fogja tökökön szúrni.
Ezzel hazaváégják az egész város közlekedését.
Eredetileg úgy volt hogy leviszik a Kossuth L utca autós forgalmát a föld alá.
Azzal mi lett?
2012.11.20. 14:52:33
Jó, lehetetlenné teszik az autós belvárosi közlekedést, meg a parkolást, de akkor ki és ugyan miért menne be a belvárosba??
Egy csomó iskola van arra, de a gyerekeket, főleg a kicsiket kocsival hordják a szülők. Ha nem lehet, hát viszik máshova.
Lehet üzletet is nyitni, de ha a nem tudja a vásárló a kocsijába tenni a megvásárolt árut, akkor nem fog ott vásárolni, mert kényelmetlen.
Egy szép nagy, változatosan haldokló kocsmává fog alakulni a teljes belváros. Az egyik pénzmosoda csehó fogja átadni a helyét a másiknak, a csekély vendégkörével együtt.
Ez ám a jövő városa.
PiBá 2012.11.20. 15:08:29
- Ahol szintbeli kereszteződés van, minek épült aluljáró? A párhuzamos forgalommal együtt a gyalogos is mehet.
- Ahol nincs szintbeli kereszteződés, miért szüntetjük meg az aluljárót és 'akadályozzuk' folyamatosabb haladást?(Ld. Ferenciek tere) Hiszen a folyamatos forgalom kevésbé szennyez.
- Ha lenne használható alternatív útvonal, az autós bemenne a belvárosba, mert ott olyan buli tötyögni a dugóban? Próbáljuk meg fordítva, építsünk használható alternatívát és ha az használható, a lusta dög autós úgyis arra fog menni.
- Változhat a forgalom ritmusa, attól ott még sok autó lesz és nem arra fogok sétálni.
- És hogyan jutnék oda? A ritka koszos BKV járművekkel? Autóval, amikor nem lehet sehol parkolni már azon a környéken?
Folytathatnám, de minek?
Butabi 2012.11.20. 15:09:05
KÉT ZEBRA!!!
Istenem de jó.
Ez valami fantasztikus, és hogy elértük, meglesz, a miénk lesz.
KÉT ZEBRA!!!
Hip hip hurrá, mind a 6000 embernek aki a környéken lakik. Mondjuk messzebbről nem lehet majd odamenni busszal, mert akkora lesz a dugó. Meg úgy egész Budapestnek betesz.
De két zebra azért az valami...
Roltii 2012.11.20. 15:22:42
helyiek: zaj, légszennyezettség, káosz nő
nem helyiek: még lassabb araszolás azon a helyen, ahová nem is akarnának menni, csak nincs más racionális mód...
Egyékbként zárjuk le a hidakat is, mert a környéken lakókat zavarja...ugyanennyi értelme lenne. Az, meg hogy 21. század, meg főváros és hasonló lőzungok úgyse érdekel senkit...
Roltii 2012.11.20. 15:24:02
OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.11.20. 15:43:06
És igen, villamost + kerékpársávot is kérünk szépen.
kifli 2012.11.20. 15:45:43
Globetrotter2014 2012.11.20. 15:48:33
Egyúttal ki kléne vonna az ötkerből a közigazgatási szerveket és üzletközpontokat...
otapi 2012.11.20. 15:51:13
Ez mégis hogyan jött össze?
Ha folyamatos a forgalom, tíz perc alatt a Ferenciek terén mondjuk mondjuk 500 autó megy át 50-70-nel.
Ha áll a dugó, akkor tíz perc alatt mondjuk 50 autó megy át alapjáraton járatva a motort.
Egy kis matek házi: mi szennyez kevésbé - 500 autó 50-nel haladva vagy 50 alapjáraton?
A fenti tervekkel az a gáz, hogy ugyanúgy meghagyják a 2x3 sávot (gy.k. 2+buszsáv egy oldalon), mint ahogy most van. Úgyhogy senki ne aggódjon, jelentősen nem fog csökkenni az autós áteresztő képesség :(
Roltii 2012.11.20. 15:52:24
Kiváncsi vagyok, milyen egyéb módokon fogják neked vinni a kenyeret, vagy a liftszerelő mivel jön, de akár az bútorszállító/kőműves stb hogy fog közlekedni.
Arról nem beszélve, hogy ha már írtam a Keletit, akkor szerinted hogy menjek majd pl Balcsira? Jah, az nem gond, más kerületekbe persze nem gáz a megnövekedett forgalom:)
Roltii 2012.11.20. 15:54:44
Az 500 autó pedig továbbra is 500 lesz, max nem az 5. kerületbe fog pöfögni, hanem mondjuk a 6-7-8-ba...
De ne aggódj, a levegő nem mozog, nem fog átmenni az a trutyi az 5-be, mert fél RogánTónitól...
Willy 2012.11.20. 15:54:47
Én ugyan be nem mennék BP-re, ha nem volna muszáj. Egyrészt fel kellene fogni, az emberek nem át hanem oda járnak, dolgozni, ügyet intézni és szórakozni. Azért mert ODA épült. Ha nem ott lesznek a hivatalok, bíróság stb amihez fel kell menni. Ha megoldott lesz, hogy kiszámítható lesz a tömegközlekedés akkor aki dolgozni megy tömegközlekedni fog, mert neki is jobb. Aki pedig ügyet intézni megy továbbra is be KELL VÁROSBA. Az autópálya összekötéseket illeti, pont a sötétzöldek miatt késik hogy el lehessen kerülni a várost. Ez is pont ennyire sötétzöld.
blah 2012.11.20. 15:57:46
@kifli: na ez olyan szép álom szerű képzelgés. Majd a teleport megoldja.
kifli 2012.11.20. 16:01:34
kifli 2012.11.20. 16:02:46
Roltii 2012.11.20. 16:04:29
akkor nézd meg a kiskörutat, hogy mi van ott (Vámház krt, Múzeum krt, Károly krt, Bajcsy).
Mióta elkészült az új főutca projekt, sokkal rosszabb, szinte állandóan dugók vannak.
Tudod, kilehet zárni az 5. kerületből az autókat, de attól még nem fognak eltűnni varázsütésre!
Roltii 2012.11.20. 16:05:35
"így is túl sokan járnak kocsival mindenhova. "
Erre kérnék bizonyítékot! Mi alapján mondod ezt, mivel tudod alátámasztani?
(mert így gondolod, vagy mert ezt látod az ismerősök között semmit se bizonyít, előre jelzem:)
kifli 2012.11.20. 16:06:19
Saga 2012.11.20. 16:07:13
Először északi elkerülő, P+R és csak aztán forgalomkorlátozás.
Enélkül cinikus az egésznek tapsikolni. Féltudású banda.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.20. 16:07:52
Roltii 2012.11.20. 16:08:17
(ez az egyetlen olyan eszköz, ami miatt kevesebben ülnek az autóba... viszont minden drágul miatta, nem gondolnám jó megoldásnak...)
kifli 2012.11.20. 16:08:17
otapi 2012.11.20. 16:10:42
Ja, van egy adott számú autó (bár kérdezzétek meg a benzinkutasakat erről, tudnának róla mesélni), de egyre többen rakják le inkább minthogy kocsival jöjjenek be a belvárosba. Marad a BKV, bringa meg a taxi. Ettől ugyan nem lesz nagyobb forgalom a külvárosban sem.
hetiBeton 2012.11.20. 16:12:47
veke.hu/download/Kszemle_CIKK_917.pdf
Roltii 2012.11.20. 16:13:11
Roltii 2012.11.20. 16:16:25
"BKV, bringa meg a taxi"
bkv: így is alig lehet felszállni (tapasztalat, igyekszem a kocsit otthon hagyni amikor nem muszály), pl: 7-es buszcsalád, 4-6-os villamos, de szentendrei hév se leányálom reggelente...
bringa: télen meg otthon maradok... nagy szélben is... terhet meg soha de soha nem kell vinnem...
taxi: elgondolkodtató, de napi szinten megfizethetetlen, bkv-val kombinálva működhetne, de lásd a bkv-s problémákat...:)
blah 2012.11.20. 16:18:04
Butabi 2012.11.20. 16:18:11
Talán az egyetlen vagy aki úgy gondolta, a dugó kevésbé szennyez, de most úgy lőttel bakot, hogy tudod a választ.
Kérdezz meg egy benzinkutast... Vágod?
Azért van kevesebb autó, mert drága a benzin, és azért van még mindig dugó, mert ilyen hülyeségeket csinálnak.
Roltii 2012.11.20. 16:18:33
Roltii 2012.11.20. 16:20:31
nemrég voltam Londonban, Párizsban, és félelmetes, hogy mennyi lépcső van ott a tömegközlekedésben, Bp hozzájuk képest maga az akadálymentes paradicsom.
blah 2012.11.20. 16:20:41
otapi 2012.11.20. 16:21:33
No, nem beszélünk nagyon el egymás mellett, itt kezdődik a dolog: "igyekszem a kocsit otthon hagyni" - ha még rajtad kívűl 20 ezer másik ember is ezt teszi, akkor az már akár 10 ezer kocsival kevesebb az utakon.
otapi 2012.11.20. 16:23:10
otapi 2012.11.20. 16:24:09
blah 2012.11.20. 16:26:51
otapi 2012.11.20. 16:26:59
Ellenben, remek FFP2-es maszkokat lehet kapni :)
Mikulka2 2012.11.20. 16:27:24
ellenségnek tekinti az autósokat, kiszúr velük. (mindig kell egy ellenségkép, oszd meg és uralkodj.)
normális helyeken, pl. a "hanyatló" Nyugaton (de az ajnározott Keleten is sok helyen) valamire való nagyvárosokban a föl alá (vagy fölé) viszik az autós közlekedést, ha kell.
nálunk: betemetik a meglévő aluljárót is. eszem megáll ettől a falusias városvezetéstől. Budapest európai jelentősségű metropolis, nem ezt a kicsinyes gondolkodást érdemli!
ubu1 2012.11.20. 16:31:25
A poszt nem ad magyarázatot az autós aluljáró befedésének hasznára. Bárhogy is kedvezni akarunk az így vagy úgy, de lépcsőzni nem akaró gyalogosoknak (amivel egyet is értek), az nem derül ki, hogy mi haszna az egy szintbe terelt forgalomnak a három dimenziós, egymást kikerülő renddel szemben.
Az autós aluljárót épphogy bővíteni kellene. Minél több forgalmat le kellene terelni a föld alá, hogy az autók egyenletesen haladva szelhessék át a várost kelet-nyugati irányba. E közben meg sétálgathat a felszínen bárki babakocsival, ha ahhoz van kedve.
kifli 2012.11.20. 16:32:08
blah 2012.11.20. 16:33:28
Butabi 2012.11.20. 16:34:12
Azt ugye nem gondolod komolyan, hogy tizedére csökken majd a forgalom.
De ha már matek, azzal számoltál, hogy egyhelyben, gyorsításnál, lassításnál, többszörösét fogyasztja az autó, mint ha haladna folyamatosan.
De most komolyan, látom van interneted, nézz már kicsit körül, hogy mi szennyez jobban!
Kuruttya 2012.11.20. 16:42:44
Na szóval nagyon helyes, itt volt már az ideje, hogy rendet tegyenek a Ferenciek terén.
yxygan 2012.11.20. 16:42:53
otapi 2012.11.20. 16:44:43
(Ja bocs, ez is matek volt.)
nyünyüge 2012.11.20. 16:44:48
Olyan jól nem állunk hidakkal és alternatív közlekedési lehetőségekkel, hogy a Erzsébet hidat csak a Belvárosba menők, a buszok és a taxik használhassák.
A Lánchídra nem mehet több forgalom, a Petőfi híd arrébb is van, és a körút már eleve zsúfolt...
lfleto 2012.11.20. 16:45:11
Tocvarek 2012.11.20. 16:47:51
Lájk!
otapi 2012.11.20. 16:49:12
A Hungárián szoktam nézegetni, melegben 10-ből 6 kocsinak le van húzva az ablaka, de a levegőszűrőjük biztos nagyon remek.
yxygan 2012.11.20. 16:51:40
Butabi 2012.11.20. 16:52:15
M1-M7 bevezető, buszsáv.......?
Árpád híd lámpa..............?
Ott voltak szakértők?
ubu1 2012.11.20. 16:53:10
Egyébként (mielőtt nagyon le lennék ugatva) a véletlen néha megoldja ezt a problémát, és ilyen esetekben legtöbbször fel is szoktam ajánlani a fuvart az érintetteknek.
Kuruttya 2012.11.20. 16:56:00
blah 2012.11.20. 16:56:27
lfleto 2012.11.20. 16:56:50
Benny sk 2012.11.20. 16:58:16
"újra életet lehel a Kossuth utcába, mégpedig a Ferenciek és az Astoria közötti autósközlekedés kétszer egysávosra csökkentésével"
Szupcsi jó lesz. Remélem kis csicsergő madarak is vissza költöznek majd a Kossuth utcába! Majd azokra gondolok, amikor már Érdnél beáll a városba jövő kocsisor egy fülledt nyári vasárnap délután...
ubu1 2012.11.20. 16:58:18
Butabi 2012.11.20. 17:03:00
És véleményem is: szerintem ez hülyeség. De ez egy fórum elmondom mert elmondhatom, és ha nincs igazam, akkor kiokítanak érvekkel.
Szóval én örülnék a legjobban, ha valaki megmondaná, miért jó ez, de az nem egy komoly érv Magyarországon, hogy higgyem el értenek hozzá.....
ubu1 2012.11.20. 17:04:12
Kuruttya 2012.11.20. 17:05:45
A másfél órás adásban hangzottak el érvek. Vagy nem tudtál ennyi ideig egy dologra koncentrálni, vagy nem értetted meg őket.
otapi 2012.11.20. 17:10:15
Ha nem tetszik a BKV és kevés a pénzed, akkor ott a kerékpár.
Ha sok a pénzed, akkor meg lehet taxizni, napi 20 km az év összes munkanapjára az évi 800.000 Ft szerződött tarifával (150 ft/km). Ezt amúgy már érdemes is összevetni egy saját autó fenntartásával.
KergeK@csa 2012.11.20. 17:10:23
Viszont aki a városban lakik, az ne nagyon panaszkodjon, kiemelheti a hátsóját a kocsiból, és mehet gyalog, bringával, BKV-val, taxival.
Az rossz kifogás, hogy a gyereket nem lehet BKV-val suliba vinni. Miért ne lehetne? Nem bírja a gyerek? Vagy az anyuci/apucinak nőtt meg a segge/hasa? :)
És ha kevesebben használják állandóan a kocsit, máris marad hely a létszükségletű autókázásnak. (áruszállítás, nagybevásárlás, stb.)
vau · http://www.holdkomp.hu 2012.11.20. 17:13:06
Autós vagyok, kicsit fel is basz, de aki az Erzsébet hídon közlekedik az amúgy is vagy vidéki, vagy nem sikeres budapesti ember :)
Meg egyébként ott a bringa/motor, ha nem olajsárban tekersz, akkor télen is fasza. Bár még mindig olcsóbb a kamásli a gatyára mint a szilentek.
Anti Anyag (törölt) 2012.11.20. 17:13:52
Ráadásul épp a te érveidre való hivatkozással végre be is lehet azt zárni.
ubu1 2012.11.20. 17:17:48
Butabi 2012.11.20. 17:21:30
Gondoltam beleugatok, és valaki elmondja frankón miért jó.
Eddig :
2 zebra
Biztos jó mert szakértők.
Hát ennyi...
vau · http://www.holdkomp.hu 2012.11.20. 17:22:21
Ja várjál, nem.
ubu1 2012.11.20. 17:46:04
Mondok egy egyszerű példát. (Lehet, hogy csak urbanlegend, de attól még tanulságos.) Normáliséknál egy leendő parkot először egyenletesen bevetnek fűvel. Aztán ha a fű kikelt, de a parkon átjárók többsége bizonyos utakon kitapossa azt, akkor oda teszik később a kövezett utat. A többi helyre lehet nagyobb növényeket ültetni. Ha megvannak az utak, már a kisebbség is azokon fog járni. Az értelmesebbek azért, mert szeretik a virágokat, a többiek meg azért, mert nem akarnak kutyaszarba lépni. Ellenben nálunk fordítva van. Valami okos először kitalálja, hogy hol legyen az út, és ezt azonnal meg is építteti. A többi helyre meg elefántcsapdát és taposóaknát telepítenek. Aztán a sok paraszt vagy a vezér által kijelölt úton megy, vagy semerre és kuss legyen. Hát, ez magyarisztán a 21. században.
Shopping 2012.11.20. 18:32:22
Ha nem vagy ostoba, ennyi idős korodra már rájöttél, hogy az összes átalakìtásnak egyetlen indoka van:
A politikus/ megrendelő meggazdagodása.
Nincs semmiféle szempont, sem autós, sem gyalogos.
Egy szempont van: az a verzió valósul meg, amelyikben a legtöbbet tudja LOPNI!!!
A város élhetősége le van szarva.
dhrbikes 2012.11.20. 18:54:45
Goyo 2012.11.20. 18:59:20
Ki lát ebben bármi problémát?
Dandie (törölt) 2012.11.20. 19:04:22
Az V. kerület és az átalakítás ügyében pártatlan vagyok, de ha már házi feladatot adtál, meg kell oldani :)
Itt had idézzelek téged:
"Ha áll a dugó, akkor tíz perc alatt mondjuk 50 autó megy át alapjáraton járatva a motort.
Egy kis matek házi: mi szennyez kevésbé - 500 autó 50-nel haladva vagy 50 alapjáraton?"
Tfh.: az autók nem alakulnak át kismadárrá/szublimálnak/változnak tiszta energiává, vagyis:
Következés képen, csak azok autók zavarnak, amelyek átjutnak a dugón? Or just really stupid?
Még a változót sem tudtad helyesen kiválasztani. Ha egy kereszteződést átalakítanak, nem a kocsik szám változik, hanem az út áteresztőképessége.
Ugyanannyi autó akar majd egy szűkebb keresztmetszeten átjutni. Mivel nem tudnak, ezért egyhelyben fognak állni a dugóban, és alapjáraton járatni a motort. Ezek után természetes, hogy nem tudtál függvényben gondolkozni, és egy idő tengelyt is lefektetni, hogy kiderüljön: az 50 km/h-val haladó autó ötször gyorsabban teszi meg a távot, mint a 10 km/h-val haladó (aki következésképpen ötszöt tovább fog pöfékelni). Arra a tárgyitévedésre, hogy az 50 km/h-val haladó autó jobban szennyez, mint az alapjáraton dugóban álló autó, már mások kitértek.
Vegyünk egy egyszerűsített modellt. Most hagyjuk el a sebességet. Legyen például 10 autó/perc áteresztésű az út, és legyen 15 autó percenként, aki áthaladna. Az első körben 5 autó bent ragad. Megint jön 15 autó, de már az előző 5-nek is el kell mennie, vagyis a második körben, már 10 autó nem jut át. Ez egy geometriai sor. Minden percben 5-el többen állnak majd a ketereszteződésben. A 3. percben már senki nem jut át elsőre az újak közül.
Mivel a kocsik száma nem változik (továbbra is 15 autó/perc), de az áteresztőképesség a felére csökken (10/2 = 5 autó/perc), akkor már minden percben 10-zel lesz több autó a dugóban. Vagyis az i. autónak tovább kell várnia, hogy átjusson, mindaddig pedig ott áll és pöfékel. Ráadásul a dugó egy öngerjesztő folyamat, vagyis arányaiban nagyobb dugó keletkezik, mint amennyit indokolnának a számok.
Tulajdonképpen a hozzászólásod minden mondata egy standalone tárgyi tévedés.
Ugyanannyi kocsi fog sokkal tömöttebb sorban, sokkal több időt állni, és eregetni a füstöt.
vaki78 2012.11.20. 19:10:25
Ja és azt még figyelembe se vettem, hogy elkezdik majd a Hungárián a villamost felújítani, azzal is nagyobb dugókat generálva. Ott is ha már felszadi a síneket, mibe kerülne ásni egy szép nagy gödröt és levinni a föld alá, mint a kisföldalattit?
Remélem a 4-es metró egyszer végre kész lesz és használhatom munkába járásra addig marad az autókázás...
Elijah_Baley 2012.11.20. 19:25:00
Crescendo 2012.11.20. 19:25:45
Ezeknek az intezkedeseknek nagyjabol ugy is az lesz a hatasa, hogy a 2x3 savos Erzsebet hid gyakorlatilag megszunik dunai atkelonek lenni a forgalom es dugo miatt.
vaki78 2012.11.20. 19:27:15
Bambano 2012.11.20. 19:28:56
Nem is lehet kiszemezgetni semmit a projektből, minden része rossz és arrafelé mutat, hogy az ott élőknek rosszabb legyen.
Crescendo 2012.11.20. 19:30:49
Bizonyara te sem hasznaltal meg tolcsert es nem tudod mi a jelentese az ateresztokepessegnek, ill. hogy ez hogy viszonyul az idoegyseg alatt erkezo folyadekmennyiseghez. :)
PiBá 2012.11.20. 19:31:57
Autóforgalom van és lesz, jobb ezt figyelembe véve tervezni, nem egy idealizált elképzelés alapján. De ha megoldják a közlekedés szervezők, hogy munkába ne 1 1/2 óra legyen BKV-val az, ami autóval 1/2 óra, akkor lehet, hogy közelítenek ahhoz, hogy meggyőzzenek. Ha az autózást butítják le erre a szintre, akkor is marad az autó, mert biztos ülőhelyem van :)
Bambano 2012.11.20. 19:33:10
régen viccnek szánták a következő mondást, de ha jobban belegondolunk, abszolút jó definíció:
akkor van dugó, ha olyankor haladsz az autóval, amikor piros van és olyankor állsz, amikor zöld.
tehát nemcsak akkor van dugó, ha keresztben beállt valaki eléd és nem tudsz átmenni, hanem olyankor is, amikor sokadik lámpára jutsz csak át.
Goyo 2012.11.20. 19:35:26
Logikailag nem tudsz belekötni abba, amit írtam, ezért megpróbálod máshogyan besározni. Keressek egy csoportot, aminek ez a modus operandija?
Bambano 2012.11.20. 19:38:09
@vau: annyi eu-s elvárást megszegtünk már, miért pont a dugódíjat ne lehetne unortodox módon kezelni? én az utóbbi időben átálltam távmunkára, csak akkor ülök kocsiba, ha muszáj, de akkor muszáj. 40-50 kilométernél távolabbra járok és 25-50 kiló közötti cuccok vannak a kocsiban, nem egy. Bicikli? kizárt.
Goyo 2012.11.20. 19:38:54
Martinm5 2012.11.20. 20:03:12
mindenhol lehetetlenné teszitek az életet, olyan baromi hülye megoldásokat találtok ki, hogy nem tudok eljutni a munkahelyemre, csak ha egy órát megyek a dugóban.
Ahelyett, hogy felgyorsítanátok a közlekedést, leállítjátok!
Az 5. kerület egy akarnok köcsög meg a magukat fához kötöző barmok miatt egy elkerített rezervátum lesz, ahova se bejutni se kijutni nem lehet.
És ne gyertek a barom tömegközlekedési dumátokkal, az semmire sem használható, egy kalap szar, még tovább tart vele eljutni bárhova, mint autóval (kivéve a metró, amit meg minden eszközzel akadályoztok). Miért járok metróval Londonban, Párizsban? Mert mindenütt ott van, nem úgy mint a budapesti.
fordulon fel, aki ezt kitalálta meg elfogadta
ezüstszem 2012.11.20. 20:03:56
Jokkura 2012.11.20. 20:18:02
Azonkívül,hogy az ott lakóknak (nem az tónilandiak,hanem a VI,VII,VIII, kerületiek,akik valahol az Isten háta megett kaptak munkát és ne adj Isten nincs arra elfogadható tömegiszonytató közlekedés)akkor az a emberke ,aki 3-5 x több adót fizet, mi a @-al fog járni?? és főleg merre??
A nagykörútat szétcseszte a villamostologató ,vajda unokaöcs., A kiskörút pengeélen táncol. Több út nincs ,ami Budaörs,Törökbálint viszonylatából,elfogadhatóan behoz. A nyúlgáriát ,meg a 'piros'hidat ( leendő vezénylő fekete csillagos vezér híd),mondd,mert azon már most se lehet közelekedni, hát még ha eltörik egy vízcső,amit 3 hétig javítanak; Majd,ha Gödöllőig állni fog az egyik oldalról a sor, másik oldalról Fehérvárig ,akkor meg gyorsan átülnek egy másik székbe ,és mutogatnak előző vezetésre,hogy azok bólintottak erre így rá ,ugye...
A dugódíj,meg nem EU-s köveltelmény csak nálunk etetik ezzel a köznépet...
(l: Budaörsi út buszsáv )
ami EU-s kritérium az a tömegközledés fejlesztése és forgalom RACIONÁLIS csökkentése , figyelembe véve a város strukturáját,az átmenő forgalom ÉSZSZERŰ csökkentésével
Itt ennek két hátulütöje van :
a felvett € milliok nem ott landoltak ahova szánták azokat
a mai vezetés meg pápább akar lenni a pápánál is ( mondhatni,hogy stréber) ,csak nem a megfelelő segget találja.
Na , megyek ,mert egy hónapra valót írtam; a következő majd a világvége után :)
Rocko- 2012.11.20. 20:53:57
PiBá 2012.11.20. 20:57:59
sidol 2012.11.20. 21:02:36
Shopping 2012.11.20. 21:07:41
Az évek alatt gyűjtött tapasztalatom,-SAJNOS- az, hogy az általad emlìtett"rendes szakemberek" valóban léteznek, csak nem irányító pozícióban... :(
lifelike 2012.11.20. 21:23:40
Uva 2012.11.20. 21:40:35
Bambano 2012.11.20. 21:45:52
Crescendo 2012.11.20. 21:51:43
A te logikad szerint a torlodas jelensegenek az oka, hogy autok beszorulnak a keresztezodesbe, mert behajtanak akkor is, ha nem kene. Ezert azonnal bevetni a rendori eroket es esetleg gyerekes csaladfenntartoktol tobb havi penzt elvenni az allami eroszakmonopoliummal... Az, hogy ekozben a szinten allami monpolium es adofizetoi penzen fenntartott kozlekedes szervezes semmit nem csinal, sot total kudarcot vall persze nem jatszik szerepet.
Sorry ez egy szegenysegi bizonyitvany.
Éhes_ló 2012.11.20. 21:54:42
Mérhetetlen károkat okoznak: időveszteséget,
Változatos módszereket alkalmaztak:
- beépítették a még véletlenül fellelhető és használható P+R parkolókat,
- minden parkolóhelyet fizetőssé tettek kitömve így tízmilliárdokkal a haverjaik cégeit
- lezüllesztették és kirabolták a tömegközlekedést,
- lezüllesztették az utakat, amik román szintre estek, bárki bármikor bármit feltúrhat, az aknafedők, kátyúk, félméteres keréknyomok pedig nem csak a járműveket, tömegközlekedési eszközöket teszik tönkre, hanem a kerékpárosokra is veszélyt jelentenek,
- hajléktalanszállóvá, bűnözők tanyájává, cigány-piaccá züllesztették az aluljárókat,metrólejárókat
- a szabálytalanul eszement módon közlekedő gyalogosok, bringások, mopedesek tömegét szabadították az utakra, minden rendőri kontroll nélkül, mert a sünök tevékenysége a fotózásban merül ki
- ellopták, elsikkasztották a metróépítésre szánt mérhetetlen mennyiségű pénzt,
- a megépülő metróra 200-300 méterenként megállókat terveztettek,
- a közlekedési lámpákat képtelenek összehangolni, zöldhullámra álltani, ellenkezőleg, a lámpák elhangolásával, szar beállításával "fékezik" a járműforgalmat,
- az évtizedekkel korábban megépített és úgy-ahogy működő közlekedési hálózatot szétrombolják, anélkül, hogy bármilyet is építenének.
Mindezt úgy, hogy az állam fejősteheneit a járműhasználókat ahol csak lehet akadályozzák, lehúzzák. Nem volt értelmes húzásuk a fővárosban 20 éve.
Mindegy, hogy demszkíj fizeti őket vagy tarlós, a bandájuk sértetlen és állandó. Bármit megtehetnek bárkivel, minden demokratikus kontroll, ellenőrzés és reklamációs lehetőség nélkül. Tort ülnek az őket kénytelen kelletlen fizető emberek nyomorán.
Elképesztő és nyomorúságos is egyben.
Remélem egyszer ott lógnak majd a főnökeik mellett a vason.
Kivétel nélkül az elmúlt 20 év fővárosi ámokfutóival.
Uva 2012.11.20. 22:03:33
Jegkoko 2012.11.20. 22:07:46
ReSet79 2012.11.20. 22:14:10
nick: 2012.11.20. 22:34:33
esőben is?
3 kisgyerekkel is?
öltönyben?
banyek... :-S
körültekintés 0
Goyo 2012.11.20. 22:59:31
De pedig elkezdtél KGB-zni és Gestapózni, mintha legalábbis nem lenne teleszórva a város már most is kamerákkal, amelyeknek a túlsó végén bizony rendőrök mustrálják a monitorokat. Bocs, hogy szólok.
De a kedvencem az utolsó üzeneted, amiben családfenntartók tönkremeneteléről vizionálsz. Mintha legalábbis összefüggés lenne a családfenntartás és a szabályszegő vezetés között. Elképzelhetőnek tartom egyébként, hogy családi állapotra, és rossz jövedelmi helyzetre hivatkozva lehet csökkenteni a szabálysértési bírság összegét.
Ami pedig a végét illeti, nyilvánvalóan lehetne forgalomszervezéssel is javítani a helyzeten, de emellett tény marad az is, hogy az autóhorda egyszerűen kinőtte Budapest lehetőségeit.
Bambano 2012.11.20. 22:59:50
agyhalottak.
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2012.11.20. 23:48:39
A trend úgyis az, hogy aki teheti, külföldre megy, ezért előbb-utóbb az itt elégedetlenkedők is turisták lesznek.
;)
Az Utolsó Csillagharcos 2012.11.21. 00:06:07
Köszöntem a figyelmet.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 00:37:02
"Mert sok mindenre szükség lehet egy nagyvárosban, de a belvárost kettészelő autópályára pont nincs."
- Ahogy kutyaszarra, szemétre, és elhanyagolt közterekre sincs. Ellenben egy gyorsvasúthálózat jól jönne, némi P+R, no meg valami korszerűbb jegyrendszer.....
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 00:46:16
Reggie 2012.11.21. 00:48:10
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 00:51:56
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 00:57:46
"(150 ft/km). Ezt amúgy már érdemes is összevetni egy saját autó fenntartásával."
80 Ft alatt vagyok kilométerenként. Nagy autó, beszerzést is beszámítva.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 01:00:13
vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul
Ez alapján persze már sokkal érthetőbb: az EU-nak beadták, hogy
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.
És hogy állunk most?
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.
Kakimaki0123456789 2012.11.21. 01:00:14
Dugóban nem alapjáraton használod az autót, hanem folyamatosan elindulsz-megállsz ami rengeteg elvesztegetett energia, rengeteg benzint fogyaszt és rengeteg káros anyagot termel. Folyamatos haladásnál sokkal ritkábban kell gyorsítanod-fékezned, a megtermelt mozgási energia nem vész el, csak a gördülési/légellenállást kell legyőznöd, sokkal kisebb a fogyasztás és a kibocsájtás is.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 01:02:04
Kakimaki0123456789 2012.11.21. 01:16:44
Ami nem jelenti azt hogy egy komplex tervből kiragadni egyetlen elemet és azt a többi elem nélkül megvalósítani nem irdatlan baromság.
Az eddig megvalósult (vagy épp elmaradt) beruházások sokszor szembemennek a józan ésszel, szembemennek a külföldön működő megoldásokkal, nem látni mögöttük a működőképes koncepciót, rendre elmaradnak a saját terveiktől is, sokszor kiragadott propaganda-beruházásokat valósítanak meg és létfontosságú elemek maradnak el, vagy olyan jogi, tervezési, megvalósítási problémák vagy kényszerű kompromisszumok lépnek fel amik sokban csökkentik az adott beruházás hatékonyságát, Lsd. az M0 története.
Kakimaki0123456789 2012.11.21. 01:21:28
Ha politikai indokkal adnak el egy ilyen baromságot az nagyon nagy baj, sőt, EZ maga a kommunizmus - az kiabál akinek a háza ég...
Kakimaki0123456789 2012.11.21. 01:26:23
Sajnos nálunk (is) pártpolitikusok nyertek, azóta sem történt kb. semmi. Ja csak már jó 2 hónapja reszelik az M3-on azt a kib.szott felüljárót...
múltidéző 2012.11.21. 01:38:04
Nézzétek meg a fotón: a ferences templom előtt pont a tér jelleg szűnik meg a keresztező úttal és a beékelt gyalogátkelővel. Valamint egyúttal a Rákóczi út gyalogosforgalmát is megzavarják a jégbüfénél, egy gyalogátkelős keresztezéssel.
Illetőleg a fenáll a veszélye, hogy a keresztező 15-ös busz forgalmát a felszínen akadályozzák majd a sűrű gyalogos- zöld jelzés miatt kereszteződésben "bennragadt"autósok. Ez a probléma a közúti aluljáró ezen részének meghagyásával nem állna fenn.
osztom ezt a véleményt 2012.11.21. 01:54:57
Jó, lehetetlenné teszik az autós belvárosi közlekedést, meg a parkolást, de akkor ki és ugyan miért menne be a belvárosba??
Egy csomó iskola van arra, de a gyerekeket, főleg a kicsiket kocsival hordják a szülők. Ha nem lehet, hát viszik máshova.
Lehet üzletet is nyitni, de ha nem tudja a vásárló a kocsijába tenni a megvásárolt árut, akkor nem fog ott vásárolni, mert kényelmetlen.
Egy szép nagy, változatosan haldokló kocsmává fog alakulni a teljes belváros. Az egyik pénzmosoda csehó fogja átadni a helyét a másiknak, a csekély vendégkörével együtt.
Ez ám a jövő városa.
andalgó kandalló 2012.11.21. 02:33:25
Az is egy blamázs volt, amikor a csotrogány 15-ös lerobbant a Petőfi Sándor utcában. Ugye egysávosra szűkítették, a vontatónak a Deák tértől kellett betolatni, addig állt a forgalom... Na ezt is szakemberek ötlötték ki! Ha véletlenül ilyenkor tűz ütne ki, a tűzoltó hogyan megy oda?
mechanikus 2012.11.21. 03:25:10
Parasite 2012.11.21. 03:49:53
Környezettudatos 2012.11.21. 05:18:20
preddy 2012.11.21. 05:37:48
Betömedékelik az aluljárót, majd pár év múlva megállapítják, hogy ezek a Tarlósék ezt is jól elszúrták az elmúlt 8 évben és kiássák megint...
Nem lehetne szimulálni? A két zebrát aluljáróval is meg lehet oldani, ideiglenes lámpával, egy-egy sávot lezárni a Kossuth Lajos utcában mint anno a Hungária körúton és utána mérni mi hogy változik?
Egy hónap után pedig dönteni, hogy megéri-e ezt a forgalmat elterelni a Nagykörút felé vagy sem, megéri-e bedugítani a többi hidat vagy sem, esetleg elbontják az Erzsébet-hidat is?
white zimbabwean 2012.11.21. 07:51:30
dr. Balta$ár 2012.11.21. 07:52:30
a budapestieket minenhonnan ki kell zárni...
menynenek vidékre kecskét tartani...
meg a cégek is... csak a levegőt rontyák a belvárosban...
mindent a turizmusért... egyetlen működő iparág...
előre a görög úton...
dr. Balta$ár 2012.11.21. 07:55:23
Pernahajder Viktor 2012.11.21. 08:00:23
SZDSZPistike 2012.11.21. 08:12:33
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:36:16
primitív f@szok vagytok !
a 70-es években kiépített tömegközlekedést pl UYGANAZOKAT a buszokat, hálózatot és megállókat stb ROHASZTYÁTOK ÉPPEN...
agyatlan barmok... ok látom a szándékot hogy az autós hálózatot lerohasztani a VÁLSÁG BELI autázás szintye alá...
ok ok, de nem látom a TÖMEGKÖZLEKEDÉS fejlődését...
mindegy nem is érdekes... a színházak, mozik bezárnak, közlekedni már nem lehet... marad pár romkocsmás bölcsész egyemista és majd megéltek a turizmus és a korrupció virágzó üzletágaiból !
na szevasztok indul a lisztferihegyról a gépem az ideglenes ponyva terminálból !
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:41:17
ok a blogger... udvariasságból ír f@szságokat... de kommentet 160 ból egyet sem láttam, hogy végre... a nagyvárosi közlekedés egyetlen eddig rosszul, de működött lábát is kirúgják...
agyatlan po:cs minden politikus... zombik...
hitványak (alkalmatlan és gerinctelen) 1/2ázsiai primitiv csürhe
2012.11.21. 08:41:56
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:47:04
anyád fogja becipelni a nemzeti cba ba az árut? vagy kimentek budaörsre metróval vásárolni?
agyatlan barom vagy... az eddigiek belső kis uccák voltak... de most belenyul a buta politikus egy majdnem működő rencerbe...
ott fox megrohadni ahogyan mindenki írta is... 6000 reteké lesz a belváros. de aztán se ki se be... a túristákat meg ledobják ejtőernyővel mi?
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:52:47
a büdös qva fajtád má tényleg
a taxi nem AUTÓ ???? pfuj... nyugati ármány, métej és rohadó kapitalista akna !
járjon mindenki taxival ? te taxis barom !
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:54:16
találtam ! HEURÉKA
a busz... a tömegközlekedés ! még külön sávja is van...
dr. Balta$ár 2012.11.21. 08:56:54
honnan írsz? düssldorfból ???
ezt itt nem az az ország... igen, azt gondojjuk, hogy semmit nem jártak körül, pusztán a rogán segge és a keze (aláírása) körül forgott a szakami egyeztetés...
akkor még lehet ojjan törvényekrő ekről sem hallottál (nagyszámban szintén rogánn egyéni akciói) amit csak ugy csinálnak... hatás stb tanulmányok nélkül, iparágakat mexűntetve...
Roltii 2012.11.21. 08:57:02
ajánlom, hogy olvasd el az ehhez tartozó Totalcar vagy egyéb cikkeket.
Nem hasznos, sőt, ártalmas helyben melegíteni az autókat alapjáraton.
Röviden a lényeg: sokkal tovább tart így a nem ideális szakasz a motor működésében, mintha beindítanád, és pár ütem után (kenés, olajnyomás feláll, max 5mp) elindulsz, és csak picit terheled, de azt folyamatosan.
Télen egyetlen haszna van: esetleg meleg autóba ülsz már be (ha nem diesel, mert ott akkor se:)
Büntetném aki nem használja az indexét 2012.11.21. 08:58:02
Crescendo 2012.11.21. 08:59:17
Ez olyan, mint a politika egyenletei: szegenyseg van, megoldas az, hogy elvesszuk attol a keves embertol, aki meg produktiv. Eszukbe sem jut, hogy esetleg az inaktivitas fo oka, hogy az adoterhek miatt mar versenykeptelenseg alakult ki...
En mar jartam mas varosokban is, es ott sincs kevesenbb auto. A kulonbseg, hogy ott a problemat nem ugy "oldjak meg", hogy tarsadalmi csoportokat jol osszeugrasztanak, hogy amig azon a egymast marjak a poltikanak semmit se kelljen tennie... Ez megy mar evtizedek ota itt, ezert tartunk ott, ahol...
A te hozzaszolasodbol kiderul, hogy imadod ezt a jatekot, hogyan huzzuk le az autosokat es maradsz is ezen a szinten. :(
Roltii 2012.11.21. 08:59:24
Komplexebb világban élünk, és nagyobb távolságokat teszünk meg, minthogy útitársakat lehessen találni.
Arról nem beszélve, hogy abba az autóba, amiben a gyerekedet viszed, nem biztos hogy túl sok szakadt idegent akarsz látni:) Persze, lehet, hogy téged nem zavarna...
csunyapalacsinta 2012.11.21. 08:59:46
irinyeahétszentségit 2012.11.21. 09:01:25
Roltii 2012.11.21. 09:03:05
ne haragudj, de ez hülyeség. Nem a beragadó autók okozzák a dugót, ezt más már olyan szépen leírta. A beragadó autók esetleg bővítik a dugót oldalirányba is, de hogy nem kiváltója, az tuti.
(szerinted egy hosszú egyenes szakaszon, jelentős ki-be csatlakozások nélkül nem lehet dugó? jártál már pl Németországban autópályán? a dugót az okozza, hogy több autó akar azon a helyen átmenni, mint ami időben átfér. Ezek után hátrafelé növekszik az egész, és a beragadó autók miatt esetleg széltében is (vagy csak ott is gondok vannak az áteresztő képességgel).
Egyébként ajánlom neked a reggeli autós közlekedést, nem igazán ragad be annyi autó, hogy annak dugót kéne okoznia, oszt mégis van:)
Ha én lennék a Magyar Király... 2012.11.21. 09:03:06
yxygan 2012.11.21. 09:03:57
best of 2012.11.21. 09:04:21
yxygan 2012.11.21. 09:06:48
Roltii 2012.11.21. 09:08:24
fele akkora autó, fele akkora áteresztő képesség: ugyanakkora dugó.
(most is ez van, jóval kevesebb autó van a magas benzinárak miatt)
dr. Balta$ár 2012.11.21. 09:09:18
:)))))))) bruhhahahhahahahhahahaha:)))))) igen minden szakmában
de ez nem szakma... minden párt BŰBSZERVEZET...
hívhatod ezt szakmának... a mafiát
de akkor a hév rézkábel gyűjtők is szakma...
Goyo 2012.11.21. 09:34:13
Ha hozol nekem egyetlen egy tanulmányt, amely szerint a járművezetők szerepe elhanyagolható a dugók kialakulásában, igazat adok neked, ez így fair?
Az érvelésedet, miszerint a szabályszegők megbüntetése valamiféle sarc lenne, pedig képtelen vagyok felfogni. Szerinted alkotmányos jogként kellene rögzíteni, hogy a járművezetők bent ragadhassanak kereszteződésekben? Én annyit szeretnék, hogy leszokjanak erről a rossz szokásról, ha ez lehetséges pénzbeli büntetés nélkül is, hát hajrá. De kérlek szépen, állj ki a Kölcsey (Vásár)- József krt. sarokra vagy a Tompa - Ferenc krt. sarokra vagy a Kisrókus - Margit krt. sarokra vagy az Attila út - Alagút utca sarokra, és nézd meg mi történik dugóban! A kedves autós pajtások először egymást tartják föl, majd a villamost is, amin több száz ember utazna. De ez így szép, és aljas dolog lenne emiatt bárkit megbüntetni, nemde?
Pernahajder Viktor 2012.11.21. 09:47:29
PiBá 2012.11.21. 09:49:45
Miért jó az, hogy a hídon külső sávon lévő busz sávot a térre behozzák belső sávnak, majd a megálló után megy is a sáv ki a külsőbe?
Én a magam szerény eszével előnyét nem látom, de hátrányát igen, az ottani hatalmas busz forgalom miatt ezzel a megoldással sikerül a dugót még jobban növelni. Ez volt a cél?
Goyo 2012.11.21. 09:55:29
Arthur55 2012.11.21. 10:05:11
Ennek egyetelen célja , hogy az ellenzéki nagygyűlések és tüntetések eddigi megszokott helyét eltüntessék
Oszt Jónapot
Reggie 2012.11.21. 10:06:21
Raadasul stoppost vinni sem a legbiztonsagosabb dolog es a BKV jarmuvek allapotat is figyelembe veve van elonye annak, ha az ember nem osztja meg a kocsijat barmifele jotmenttel.
Az, hogy tobb ules van egy kocsiban nem azt jelenti, hogy meg kell tolteni. A csomagtartot se pakuljuk tele, pedig igy lehetne a postasfurgonok szamat csokkente. De te sem orulnel, ha lenne olyan szabaly, hogy amig legalabb felig nincs tele egy busz, addig nem indulna el a megallobol.
Reggie 2012.11.21. 10:07:42
azekezetnelkulitelseolvasom 2012.11.21. 10:40:35
Környezettudatos 2012.11.21. 10:59:54
Környezettudatos 2012.11.21. 11:02:39
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 11:09:10
Másfelől a megállóból kijövet szélső sávba váltás nem akadályoz senkit, mert a lámpát egyszerűen úgy állítják, hogy buszlámpa zöld, autólámpa 10-15mp múlva vált csak zöldre (mint már most is egyébként) és a busz huss kiszalad a megállóból - be a szélső sávba.
Hát így.
Lehet még egyéb magyarázat is, de nekem a fentiek tűnnek logikusnak.
Dugófanyalgóknak meg annyit, hogy a Kossuth Lajos u - Rákóczi út vonal eddig is dugult, ha a gyalogosátkelők lámpáját az Astoria és a most is létező többi lámpa kapcsolásához igazítják annyi változik, hogy nem a mostani első lámpánál áll a nagy sor (Szép u.), hanem már a Váci u-nál vagy a Fő u-nál. Ez a lefordulókat zavarhatja, de kis szerencsével csinálnak valami rendes, hosszú fordulósávot, és akkor nem esz baj. (remélem...)
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2012.11.21. 11:11:09
Az egész környék egy ócska szar lepukkant fos környék. Nem lesz jobb ilyen változtatásokkal. Senki nem akar önszántából arra menni. Aki meg ilyen helyen lakva jól érzi magát, annak beteg a lelke!
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 11:15:45
Az élelmes pógárok meg (nagyobb) gyerekeiket viszik magukkal, vagy fizetnek vmi ráérő munkanélkülinek, hogy utazzanak velük, mert így gyorsabban odaérnek. Szóval lehet ilyen szabályt hozni pozitív motivációval is...
Persze Mo-on azonnal elkezdik majd árulni az élethű gumibabát (vagy baba felsőtestet), amit bekötsz az anyósülésen, hogy a rendőr + a kamera azt gondolja: ketten utaztok. Nomindegy, reméljük, lesz ez még jobb is nem csak rosszabb!
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 11:28:07
Az Önkormányzat meg sz@rik erre, nem csinál semmit, így az áruszállító az út közepén parkol, és én is az út közepén állok, amikor súlyosabb csomagot viszek anyósomhoz az 5.ker-be. Megoldás pedig volna pl egy egészen egyszerű is: kulccsal nyitható pár db "poller" (parkolásellenes vagy "Demszky" karó). Kulcs a házmesternél, min. egy napra előre kell kérni és máris egyszerű a megállás. Nem pedig rokkant parkol mindenhova, ahol 160eft, ha megállsz véletlenül, mert nem veszed észre a táblát...
Másrészt: én a belvárosban dolgozom, forgalommentes helyen, és azt kell mondjam qrva jó! Csend van, jó levegő, jól érzem magam, tényleg. Minden 1 köpésre van, 100 étterem, üzlet, fodrász stb. Szóval van ennek előnye is. Amikor kimegyek az utcára mindenhol sétálók (nem csak tourist-ok!), az emberek (sok fiatal) kiülnek a térre dumálni, a kocsmáknak-vendéglőknek kellemes a terasza, szóval tényleg nagyon élhető az egész. És igen: bringával járok munkába, vagy BKV-val (ok: néha autózom is, ha kell menni valahová de ez tényleg ritka).
A belváros pedig (szerintem) nem fog kihalni, csak luxus lesz itt lakni, az irodák-cégek is a drága irányba tolódnak majd el. Nem igaz, hogy nem lehet parkolni: mindenhol van 5-10perc sétára parkolóház, lehet parkolni. Ja hogy 5-600Ft/óra a díj? Igen annyi: nem kötelező használni, de lehet. Lakossági parkolás 15-20eft/hó parkolóházban, utcán ingyen. Ez azért nem akkora tétel, hogy egy belvárosi(!), autót fenntartó(!) lakó ne tudja kifizetni, ha akarja. Cserébe élhető(bb) környezetet kap + dühös kommenteket itt. Ha nem tudja (vagy nem akarja) kifizetni, akkor parkol az utcán, vagy elköltözik. Jelenleg nagyon sokan szeretnek itt és így élni és ezen nem változtat a posztbeli projekt, sőt javít rajta.
PiBá 2012.11.21. 11:35:06
A hídfőnél valahogyan hosszabb kanyarodó sáv kellene, hogy a kanyarodók elférjenek benne és akkor nem akadályoznák a buszt.
Dugófanyalgáshoz annyit, hogy nem növelni kellene a dugót. A mostani átalakítás sajnos ebbe az irányba mutat.
Mad Mind 2012.11.21. 11:42:56
Nincs eus kötelezettség. Ez csak kamu. Ajánlás van.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 11:50:57
"Így is úgy is keresztezi a busz és a kanyarodó sáv egymást a hídfőn," Én nem láttam rendes nagyításban a rajzot. Ha így van, (lesz) ahogy írod akkor nem látom értelmét én sem. Azt gondoltam, hogy a budai hídfőnél eleve középre hozzák a buszsávokat, ezt viszik tovább a Ferenciek teréig.
A dugónövelés-csökkentés kényes kérdés, szerintem nagyon sok szempontot kell(ene) elemezni ahhoz, hogy lássuk mi a leghasznosabb megoldás össztársadalmi szempontból. (helyi lakosok vs átutazók, környezetvédelem vs. gazdasági növekedés, gyalogosok vs autósok, bringások vs autósok, turisták vs helyiek stb stb.)
Én csak saját tapasztalatról tudok beszélni és ez a következő:
1. Belvárosba azért nem járok autóval, mert a dugók-forgalomszervezés-útfelbontások miatt ez nagyon lassú volna, és engem ez idegesítene. Napi szinten bringázok és BKV-zom, ha kell taxizok (ritkán kell) és ritkán autózok.
2. Ha mégis autózok, akkor igyekszem a Márc.15 téren parkolni, mert az Erzsébet híd jól járható és onnan már tudok "menekülni" kifelé.
3. Utóbbi időben, amikor mégis bekényszerülök a Petőfi Sándor u - Erzsébet tér - Madács tér környékre, minden változtatás ellenére (vagy éppen ezek miatt?) egészen jól lehet közlekedni. Persz nincs száguldás, de városi (Bp-i :)) viszonylatban egész jó.
Összességében tehát én személy szerint nem panaszkodom, inkább szeretem a helyzetet, mint nem, minden itt elhangzott hibája ellenére, vagy inkább azokkal együtt.
Tény, hogy ügyfeleinknek vagy a drága parkolóházat, vagy a BKV-t szoktam javasolni megközelítési módozatként, de eddig még senki nem panaszkodott ezért, inkább azt jegyezték meg, milyen jó helyen van az iroda.
PiBá 2012.11.21. 11:55:17
Ez nagyon lényeges. A dugók kezelése nagyon kényes. Így van! De itt nem gondolták át az átalakítás további hatásait, csak lokálisan gondolkodtak.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 12:03:47
Többit nem tudom, (sajnos) nem vagyok döntéshozó e témában.
Reggie 2012.11.21. 12:06:51
@Popeye76: Mert az buszsav, igy ertheto. Ez sehol sem mond ellent annak amit irtam, sot jol alatamasztja, hogy ott is a 3..5 savon van dugo es nem az egy darab buszsavon(telekocsis savon). Magyarul az utazok toredeke hasznalja ki. Raadasul az, hogy feleslegesen cipeli valaki a gyereket vagy a munkanelkulit pont a celnak mond ellen, ugyanis felesleges utaskilometereket general, ahelyet hogy a meglevot strukturalna at.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 12:18:00
Ezt csak azért írtam le ide, hogy érzékeltessem: minden rendszert ki lehet játszani, és ha egy rendszert Mo-on vezetnek be, akkor nagy valószínűséggel ki is fogják játszani. Ezzel együtt nem tartom rossz ötletnek a pozitív diszkriminációt ez ügyben, csak a társadalomnak kéne felnőnie hozzá, vagy ha úgy tetszik az emberek gondolkodása kéne, hogy megváltozzon.
Környezettudatos 2012.11.21. 12:21:43
Reggie 2012.11.21. 12:37:10
PiBá 2012.11.21. 12:41:55
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:05:08
Roltii 2012.11.21. 13:07:48
akkor félreértettem:)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:10:07
Jelenleg dugó csak ott van, ahol hozzápiszkált a dávid a lámpákhoz.
Meg egy-két nótorius helyen (Budakeszi reggel 7-8 között. Moszkva tér reggel 7:30-8:20 között.
Ne keverjük a dugót azzal, ha néha megtorpan az egyébként haladó forgalom.
Én azt nevezném dugónak, ha egy kereszteződés nem tud az ideje 100%-ban üzemelni, mert nem lehet átférni. Vagy amikor egy útszakasz az elméleti kapacitásának mindössze a kevesebb, mint 20%-át tudja átereszteni.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:11:21
dr. Balta$ár 2012.11.21. 13:13:01
mert a Deák téren is direkt volt rakáson a térkőburkolat...
na persze ott még kéznél is volt egy tank is...
meg pont arra járt egy tankhoz értő 56os...
akinek épp volt is a zsebében egy orsz tankhoz való aksi...
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:14:47
Én nem kértem pénzt, szívességi alapon hoztam két embert. De mikor meg volt beszélve, hogy mikor indulunk, és én késtem azért, mert ők nem voltak készen, akkor nem vártam rájuk. Még pénzt sem kértem.
De elő akarták írni, mit hallgassak a rádión, milyen meleg legyen, stb....
Már ők is buszoznak.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:16:55
Busz huss a szélső sávba:
Igen, de mi van akkor, ha az ott felgyülemlett autóktól nem tud kisorolni?
Lekanyarodók:
A vizzaduzzasztott lekanyarodók fogják kiütni majd a hidat.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:22:42
"csak luxus lesz itt lakni,"
- A luxuslakóknak van autójuk, és ha nem tudnak a ház elött megállni, akkor kiköltöznek a zöldbe, ahol saját garázsuk van, és nem kell hat háztömböt megkerülni, ha elindul valahova.
" az irodák-cégek is a drága irányba tolódnak majd el. "
- A drága irodát bérlő cégeknél nagyobb és drágább a kocsiflotta. parkolóhely kell nekik. esetleg ők is elhúznak oda, ahol tudnak parkolni.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:27:50
"innen nézve nem nagy különbség, hogy a középső, vagy a szélső sávba fordul."
Van különbség! A Hegyalja-Döbrentei felől a lámpa folyamatosan engedi a forgalmat a hídra. Ha Budán akarod a buszt középre vinni, akkor meg kell fognod a két irányt. Ez azért szar, mert akkor azt az irányt is fogod, ami dél felé menne.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 13:40:55
Szerintem az a megoldás, hogy különbözőek vagyunk.
Nekem van olyan ismerősöm, aki nagy autóval jár, szerintem elég gazdag is, mégis szeret a belvárosban lakni, és ott is lakik, pedig bárhol Bp-en tudna lakást (vagy házat) venni.
Ő azt mondja, hogy imádja a városi pezsgést, szereti, hogy minden 5 percre van: szolgáltatás, bolt, kultúra akármi. Szereti, hogy hamar hazaér munkából és nem ingázik stb. Szerintem van ilyen ember elég sok.
A cégeket pedig majd kirostálja a jelenlegi helyzet. Biztos, hogy a nagy autós ügyfélforgalmú helyek kiszorulnak a belvárosból (kövezzetek meg ezért, de szerintem ez nem baj), cserébe egyre nagyobb presztízs lesz a belvárosi iroda/székhely. Szerintem a Kecskeméti u - Petőfi Sándor u. már most kezd ilyen jeleket mutatni + a környező kis utcákban is egyre több az élet. Sok kisbolt (csoki, tea, kézműves stb) és sok kedves kis vendéglátó hely (kocsma, cukrászda, vendéglő) telepedett ezekbe a felújítás óta, és ez egyrészt jó, másrészt bevételt termel.
Szerintem van és lesz is helye az ilyen típusú belvárosi lakóknak és vállalkozásoknak, de ezt majd beszéljük meg 5-6 év múlva.
Összefoglalva: szerintem szélsőséges a véleményed azzal, hogy csak a kifelé mutató, káros tendenciákat és hibákat veszed észre, domborítod ki, a jó példákat (Ny-Európa városai) és a lehetőségeket nem látod meg ebben.
Nem, nem vagyok sem fizetett commentelő, sem V.ker Tóni jóbarátja, tényleg nem.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 13:44:37
Kicsit konkrétabb válasz erre:
"" az irodák-cégek is a drága irányba tolódnak majd el. "
- A drága irodát bérlő cégeknél nagyobb és drágább a kocsiflotta. parkolóhely kell nekik. esetleg ők is elhúznak oda, ahol tudnak parkolni."
Akiknek fontos és/vagy jól érzik magukat a belvárosban ki fogják fizetni a parkolást/mélygarázst. Hidd el, egy jól menő cég költségvetésében főleg nem akkora tétel ez, hogy kikényszerítsen egy költözést.
Más, de ide vág: egy ismerősöm, kb 2-3éve keresett felső kategóriás irodát 80főnek, kifejezetten presztízs üzletágnak, kifejezetten belvárosba (ez ott a céges policy) és alig talált megfelelőt! Egyszerűen NEM VOLT! És ez kb. a 2009-es válság évében! Lehet, hogy azóta változott sok minden, de ilyen irányú kereslet volt, van és lesz, ebben biztos vagyok.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 13:49:46
Tény: Különbözőek vagyunk.
Írod, a bevában lakó ismerősöd szereti a pezsgést. Ő legalább megértette, hogy a belvárosban nem lehet falusi nyugalomban élni.
Én azt szeretem, ha hazaértem, akkor pihenek. Megvan a nyugalmam, és nem azt hallgatom, ahogy a szomszéd kölyke hegedül, a felettem lakók fürdenek, a másik szomszédék.....
Laktam bent, nekem nem jön be. Azt szerettem, hogy minden közel volt, de most jobban szeretem a nyugalmat, a csendet. Ha tehetném, a cégünk sem a körúton lenne, hanem valahol kint.
Környezettudatos 2012.11.21. 13:56:50
- elvesztem az autóval járás előnyeit és ez hosszú lista
- háromszoros terhelés miatt többletfogyasztásom van naponta kétszer
- háromszoros terhelés miatt az autó is jobban kopik, futómű, stb.
Ekkor jött az 500. És ekkor mentek vissza buszozni. :)
Környezettudatos 2012.11.21. 13:59:13
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 14:01:31
Igazad van, ezt látom én is. (járok arra eleget)
Csak remélni tudom, hogy értelmes közlekedésmérnökök rendesen, szakmai szempontok szerint végiggondolt terve van a megvalósítás mögött.
Lehet pl. cél, hogy a forgalmat eltereljék a belvárosból, lehet, hogy kiszámolták, hogy az egész útvonal áteresztő képessége így lesz egyenletes, nem tudom.
Ez a közlekedésrendezés összességében akkora projekt, hogy nem lehet egyszerre megcsinálni. Valahol elkezdik, és mindenki csak remélheti,hogy a következő garnitúra politikai vezetés nem qrj@ szét azt, amit az előző megépített.
Én már annak is örülök, hogy legalább VALAMIT csinálnak.
Kicsit OFF ,de Ide kívánkozik, hogy:
1. A 2007-13 EU költségvetési időszakban Mo-ra jutó kb 8000Mrd HUF támogatás kb. 25%-át(=2000Mrd HUF) a közlekedésre akarja fordítani a mindenkori vezetés. (igen, FeriGordonViktor mindahányan). Ez átlagosan kb. évi 300Mrd HUF csak közlekedési beruházásra egész Mo-on, de az eloszlása olyan, hogy 2007-ben sokkal kevesebb, ezért most, 2012-ben sokkal több. Eddig a jó hír.
2. A 4-es metró ebből kb. 500Mrd HUF. Ez rettenetes pénz! Az országos 7 évi EU pénz 1/4-e! Irtozatos felelőtlenség (szerintem) egy nyamvadt projektre költeni (majdnem) a teljes közép-Mo-i 7 éves költségvetést!
3. A 8000Mrd HUF összes EU pénzből jelenlegi becslések szerint 3000Mrd be fog ragadni. Szerintem ez nem következik be, de arra számítok, hogy jelentős pénzt nem tudunk majd szabályosan elkölteni + amikor kifutunk az időből (azaz kb. 2012-2014-ben), őrült kapkodással minden marhaságra fogjuk elszórni ennek az egyébként bennragadó 3000Mrd-nak (éves magyar GDP 10%-nál jóval nagyobb összeg!) a jelentős részét. Indoklás: úgyis bennragadt volna, akkor inkább b@sszuk el! Ahelyett, hogy terveztek volna az okosok. Meg ahelyett, hogy 1,5évre leállították a teljes rendszert és kicserélték kb. az összes benne dolgozót!
Ezekhez képest (szerintem) az, hogy próbálják megváltoztatni Bp közlekedését inkább dicsérendő, mint elítélendő cselekedet. Várjuk ki a végét: akár működhet is.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 14:04:56
Hallottál már a Mo-i gazdasági és politikai-jogszabályi környezetről, ami a bankokat egyre kedvezőbb helyzetbe hozza, tőkehelyzetüket javítja, és az országot egyre kockázatmentesebb, vonzóbb befektetési környezetként pozicionálja, hogy beindulhasson a gazdasági növekedés?
No, ha ilyet nem hallottál az utóbbi 3 évben, akkor lehet, hogy arra is rá lehet vezetni Téged, hogy miért racionalizál és csökkent költséget minden bank (a Raffi is) mindenhol, ahol csak 10 fillérnyi lehetőséget lát.
Tovább is van mondjam még :)?
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.11.21. 14:07:43
Figyelembe vetted azt is, hogy melyik alkatrészt milyen terhelésre méretezték az autós mérnökök, akik az adott típust tervezték, hogy a pontos %-os többletkopást is megkapd?
Ne viccelj már!
Ha azt írtad volna, hogy nem akarsz alkalmazkodni máshoz azt mondom, akár igazad is lehet, csak kissé önző vagy, de ez a duma, ez óriási...
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 14:14:36
A 4-es metró egy földalatti villamos.
Tervezés: A terveknek ott kellene lenni, már rég meg kellett volna rendszerszinten tervezni az egész hóbelebancot Biatorbágytól Gyálon keresztül Dömösig, és amikor jön zsé, a már egyébként kész elképzelést kellene csak kidolgozni, nem pedig a kiskirályokat hagyni ötletelni.
Ezek az előzetes tervek lehettek volna akár egy kockás füzetben is.
Környezettudatos 2012.11.21. 14:15:13
Azt írtam, hogy nem akarok alkalmazkodni másokhoz semmiben, ez volt az első eleme a listának. A másik két eleme is igaz, akár tetszik, akár nem. ha egy gumit nem 275 kg erő tol az aszfaltra, hanem 325 kg, az a gumi, a futómű kopását bizony negatív irányba mozdítja el, pláne a hazai hol aszfalt, hol meg luk utakon. És ha nem 1,4 tonnát viszünk, hanem 1,6 tonnát, az minden megállásnál terheli a féket kicsit jobban, és minden indulásnál többletüzemanyagot emészt fel, amíg felgyorsítod 50/70/100 km/h sebességre. Ha folyamatosan haladsz egy jó úton (nem magyar, hanem jó), akkor alig mutatható ki többlet terhelés és fogyasztás. Egyébként pont ilyen stílusban kezdtek az ingyenélők is számonkérni és csak azt tudtam nekik mondani, amit neked. Én fizetem, én élvezem, mindenki más mehet gyalog vagy felfordulhat éntőlem. :) Bocs.
Környezettudatos 2012.11.21. 14:16:38
Roltii 2012.11.21. 14:18:00
most ne annyira futómű vagy motor kopását nézzed, hanem a belteret. Félelmetes/ijesztő, hogy a legtöbb ember mennyire nem tud vigyázni az autóra. Összerugdossák hátulról az első üléseket, szétülik, kidörzsölik az ülést, belekenik a kezüket, leeszik, leisszák stb....
Még akkor is plussz munkát/költséget okoz, ha szépen tisztán ülnek be, mert akkor is visznek be koszt rendesen, de általában nem így van (vagy én ismerek rossz embereket).
(hányszor láttam, hogy valamelyik idióta berúgta az ülés alá a szőnyeget, és inkább a kocsi szőnyegén taposott...ággh)
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 14:22:14
"Ne viccelj már!
Ha azt írtad volna, hogy nem akarsz alkalmazkodni máshoz azt mondom, akár igazad is lehet, csak kissé önző vagy, de ez a duma, ez óriási... "
- Én konkrétan elmagyaráztam:
Az autó az én lelki egyensúlyomat szolgálja, menetrendjében és útvonalában hozzám igazodik. Ha én reggel csokis zsemlét akarok venni, akkor igenis egy megállóval előbb teszem őket ki, mert én lefordulok csokis zsemléért.
Ha én Klubrádiót, vagy Manowart hallgatok, az az én döntésem, mert a buszon a buszvezető is azt hallgat amit akar, és ott még fizetni is kell az utazásért.
Én ingben szeretek autózni. Ha -20 van, akkor is. Aki a 8 fokos buszhoz van öltözve, az csendben izzad, vagy buszozik.
Bárki utcabelit szívesen elviszek reggel, de nem igazodok hozzájuk.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 14:24:33
Nálam egyszer enni akartak hátul. Mondtam, hogy az étkezőkocsi a megállóban áll.
otapi 2012.11.21. 15:52:13
Megállás-elindulásnál (max 10-re) kevesebbet fogyaszt, mint 40-60 között. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy nem kövér gázzal kell elindulni...
A lényeg viszont továbbra is az hogy az adott útszakaszon áthaladó autók száma bizony csökken és minket az összesített szmog érdekel.
otapi 2012.11.21. 15:54:47
Roltii 2012.11.21. 15:56:36
SZerinted melyiknél több a fogyasztás:
a, 10 km/h-val 5 km-t
b, 90 km/h-val 5 km-t
Ha igaz lenne amit írnál, akkor a városi fogyasztás lenne a legalacsonyabb és nem az országúti...
Nem kövér gázon múlik, hanem az optimális értékeken. De az valszeg igaz, hogy alapjáraton kevesebb benzint fogyasztasz, csak kérdés, hogy milyen messze jutsz el ugyanazzal a liter benzinnel.
Tudod, nem mindegy, hogy max "t"-re vagy max "s"-re hajtasz...
otapi 2012.11.21. 16:09:14
"Tfh.: az autók nem alakulnak át kismadárrá/szublimálnak/változnak tiszta energiává"
Át ugyan nem alakulnák, ámde dönthetnek úgy a soförjeik hogy leteszik őket és el sem indulnak vele. Innentől kezdve a következtetésed is hibás.
"az 50 km/h-val haladó autó ötször gyorsabban teszi meg a távot, mint a 10 km/h-val haladó (aki következésképpen ötszöt tovább fog pöfékelni). Arra a tárgyitévedésre, hogy az 50 km/h-val haladó autó jobban szennyez, mint az alapjáraton dugóban álló autó, már mások kitértek."
Nos jó, azon lehet vitatkozni, hogy mikor fogyaszt többet _egy_ kocsi, ha dugóban áll vagy 50-nel megy. Abban tévedsz, hogy nem az a lényeg hogy egyetlen autó mennyit pöfékel, hanem az hogy az x darab áthaladó autó összesítve mennyit pöfékel. Ha a dugóban araszoló autók tf 2-szer annyit pöfékelnek, mint az 50-nel suhanók, még mindig ott van az a probléma hogy 10-szer annyian suhannak át 50-nel, mintha dugóban araszolnának. Melyik több? x*10 vagy 2x*100?
"Vegyünk egy egyszerűsített modellt. Most hagyjuk el a sebességet. Legyen például 10 autó/perc áteresztésű az út, és legyen 15 autó percenként, aki áthaladna. Az első körben 5 autó bent ragad. Megint jön 15 autó, de már az előző 5-nek is el kell mennie, vagyis a második körben, már 10 autó nem jut át. Ez egy geometriai sor. Minden percben 5-el többen állnak majd a ketereszteződésben. A 3. percben már senki nem jut át elsőre az újak közül.
Mivel a kocsik száma nem változik (továbbra is 15 autó/perc), de az áteresztőképesség a felére csökken (10/2 = 5 autó/perc), akkor már minden percben 10-zel lesz több autó a dugóban. Vagyis az i. autónak tovább kell várnia, hogy átjusson, mindaddig pedig ott áll és pöfékel. Ráadásul a dugó egy öngerjesztő folyamat, vagyis arányaiban nagyobb dugó keletkezik, mint amennyit indokolnának a számok."
Ez a jelenség csupán kb. 1-2 hétig áll fenn, ezután ugyanis az autók száma varázslatosan csökken. Mivel nem látod őket az utakon, biztos elszublimálnak, ja.
"Tulajdonképpen a hozzászólásod minden mondata egy standalone tárgyi tévedés."
Mondod te :)
"Ugyanannyi kocsi fog sokkal tömöttebb sorban, sokkal több időt állni, és eregetni a füstöt. "
Annyi kocsi amennyi ma egy nap átmegy az Erzsébet-hídon, nem férne el rajta ha mind egy időben akarna ott állni.
De mit izgulsz annyira? Marad a 2x3 sáv az tervek szerint is, jelentősen nem lesz kisebb a forgalom (és a pöfékelés) sajna.
otapi 2012.11.21. 16:11:03
galeria.totalcar.hu/technika/2009/12/29/kis_fogyasztas_hazilag/?currpic=1261591
Reggie 2012.11.21. 18:19:11
Roltii 2012.11.21. 18:21:08
Reggie 2012.11.21. 18:23:54
Reggie 2012.11.21. 18:24:28
ezüstszem 2012.11.21. 20:10:48
Úgy tűnik nekem, hogy a hatalom mindenféle formájával a legtöbb esetben valóban az ember elkurvulása (bocsánat) is megadatik.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 20:26:09
- Írtam, hogy "Nem 100%-ban,"
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 20:31:22
"az 50 km/h-val haladó autó ötször gyorsabban teszi meg a távot, mint a 10 km/h-val haladó (
- Ott követed el a hibát, hogy azt feltételezed, a 10 km/h is konstans 10 km/h.
A 10 km/h úgy jön ki, hogy állok, elindulok, felgyorsulok 15-re, megállok, elindulok, felgyorsítok 10-re, megállok, eliundulok, felgyorsítok 30-ra lassítok 10-re, megyek 10-el, felgyorsítok 20-ra, lassítok, megállás elött rögtön gyorsítok 20-ra, megyek 20-al, fékezek, gyorsítok 20-ra, lassítok 5-re........
50-el haladok 50-el.
Jó tanács: Mivel fogyasztásról szemmel láthatóan nincsen fogalmad, próbálkozz meg a mechanikai munka kiszámításával.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 20:33:38
A linkelt ábra nem jó.
A negyedik oldalon van a jó ábra.
www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_fi_ea/kterv_I_II_fi_ea_2.pdf
otapi 2012.11.22. 11:37:26
"De mit izgulsz annyira? Marad a 2x3 sáv az tervek szerint is, jelentősen nem lesz kisebb a forgalom (és a pöfékelés) sajna."
Úgy lenne valós forgalom- (és szmog-) csökkentés ha a jelenlegi 2 x 3 sávot lecsökkentenék 2 x 2 sávra (amiből egy sáv buszsáv maradna, ahogy most is).
otapi 2012.11.22. 11:38:21
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.22. 11:56:04
Reggie 2012.11.23. 17:34:13
otapi 2012.11.24. 17:25:58
Jobb helyen amúgy ezt alagúttal vagy emelt szinten - lábakon - vezetett úttal oldják meg.
Balt 2012.11.26. 13:58:33
Messzemenőkig ellenzem a "tengely" korszerű műtárgyainak (Erzsébet-híd, íves aluljáró) funkcióinak mesterséges bénítását, sőt, azok megszüntetését.
Belegondolt-e valaki, hogy milyen funkcionalitással bír a "leendő" (2*3 sávos) Erzsébet-híd a belebarmolás után...? Vagy ez is majd a "hídi vásár" funkciót hordozza, mint a Lánchíd? (Ott akár még helye is lehet ennek hétvégi nyárestéken, nem vitatom. Azonban a Széchenyi tér átrendezését itt is elhibázott döntésnek vélem.)
A Kossuth L. u. jelen forgalma (csúcsidőn kívül) talán már nem igényel mesterséges beavatkozást, vagy ha igen, a 4. metró miatt ritkítandó (egyébként azt eddig is teljesen kiváltó) 7-173-as buszjáratok és a metrófinanszírozás miatt kötelezően bevezetendő dugódíj elintézi...
Nem mondom, hogy a burkolat nem érett cserére, de ezeket a műtárgyakat vétek megsemmisíteni (remélem, csak feltöltik, bár "állagmegóvásnak" az sem az igazi), az Erzsébet-híd így meg egy féllábú óriás lesz. Ezt akarjuk?
Balt 2012.11.26. 14:06:46
Sőt, a szentendrei HÉV is folytatható lett volna (aka 5-ös metró), bár azt hiszem azt kb. a körút vonalában képzelik. (Nesze neked méregdrága Combino-projekt, ill. a körút 15 éven belüli immár harmadszori felújítása...)
Úgy látszik, organizációról még nem hallottak városépítészeink - politikai oldaltól függetlenül. (Ill. ez eddig elég egyoldalú volt... bár valami azt sejteti, hogy két év múlva megint az lesz.)
Balt 2012.11.26. 14:07:45
(Egy bp.-i Fidesz-szavazó...)
Balt 2012.11.26. 14:29:32
"A poszt nem ad magyarázatot az autós aluljáró befedésének hasznára."
De nem ám! Ettől még lehetne a Kossuth L. utcán akár hosszában is zebra, az Irányi-Károlyi(-Szabadsajtó) utcai forgalmat nem érintve. Mint ahogy van is a Puskin előtt.
Vétek felszámolni egy korszerűnek mondható műtárgyat - vagy ezzel tkp. maga az Erzsébet-híd léte kérdőjeleződik meg...
Balt 2012.11.26. 14:34:29
totalcar.hu/tesztek/2012/11/15/renault_twizy_halalkanyar_a_villamosszekben
Így mindjárt kisebb lesz az effektív veszteség, szükségszerűen <50%. :))
(Ellenberger lehetne mindenkinek saját metrója - ha meg tudja tölteni utasokkal... Bár jegyezzük meg, ez a fővárosnak sem lesz egyszerű a 4-es metró esetében...)
Balt 2012.11.26. 14:41:26
Balt 2012.11.26. 14:46:39
Ebben tökéletesen igazad van: a Kossuth L. u. maga a város (vagy ha úgy tetszik: a rendszerváltás) jelképe és szégyene egyben. De nem hinném, hogy a VÁROSI forgalomból kikapcsolható az Erzsébet-híd, ezzel együtt meg a vázolt elképzelés nem old meg semmit, sőt... A meglévő, használható, hasznos műtárgyakat vétek elpusztítani.
Balt 2012.11.26. 15:05:19
Nem belefolyva az algebrai bizonyításba :), az nyilván árnyalja a képet, hogy - fentiekből levezetve, némi tanulási idő után - az autósok más folyosókat fognak választani. Távolabbról nyilván szóba jöhet a Lágymányosi- és a Megyeri-híd, közelebbről a Petőfi- és a Margit/Árpád- (még közelebbről zárójelben: a Szabadság- és a Lánchíd), de az adott számú autó valahol át óhajt kelni a Dunán. Ebből kvázi kivenni egy 2*3 sávos utat a város tengelyében bűn, még akkor is, ha jogos(?) igény a gyalogos/bevásárló turistáknak Nagycsarnoktól elzarándokolni a Batthyány-örökmécseshez... (Amibe esetleg 2*25 lépcsőfok esetleg még beleférhet, uram bocsá: akadálymentesítve, de akár még egy zebra is beleférhet, ha már a Puskin előtt úgyis van.)
Balt 2012.11.26. 15:07:19
Balt 2012.11.26. 15:20:02
@Balt:
Balt 2012.11.26. 15:28:28
Ez tuti, hogy nem kerületi, de még csak nem is fővárosi projekt. (Egyébként nyilván közbeszerzés alapján, csúcsidőn kívül, tehát nem látok benne kivetnivalót.)
Balt 2012.11.26. 15:47:24
Balt 2012.11.26. 15:54:24
Balt 2012.11.26. 16:12:13
De legalábbis a budai hídfőn - ha jól értem. Így bizony 2x fix keresztezés van a forgalom zömével - mert a Rudas felől és a Márc. 15. térre kanyarodók szerintem a "kisebbség"...
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.26. 18:35:11
Dugódíj
vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul
Idézet:
Ez alapján persze már sokkal érthetőbb: az EU-nak beadták, hogy
- 2012 végén már utasok százezrei fognak utazni a 4-es metrón
- 2013-ig építünk rengeteg P+R parkolót, felújítjuk a vonalakat, veszünk új járműveket, növeljük a kapacitást
- meglesz a Körvasúti körút új Duna-hidakkal
- majd utána bevezetjük a dugódíjat.
És hogy állunk most?
- bevezetjük a dugódíjat.